آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

پنتاگون: حمله قریب الوقوع چین به تایوان را پیش‌بینی نمی‌کنیم



وزیر
وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: حمله قریب الوقوع چین به تایوان را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنانی ادعا کرد: موضع روسیه در مورد استفاده از سلاح هسته ای غیرمسئولانه است!

 

وزیر دفاع آمریکا در این خصوص مدعی شد: همه پرسی برای الحاق مناطق اوکراین به روسیه یک فریب است و ما الحاق غیرقانونی را به رسمیت نخواهیم شناخت. ما انتظار داریم اوکراین به پیشروی خود ادامه دهد و تلاش کند تمام خاک خود را بازپس گیرد. ما به حمایت از این تلاش ادامه خواهیم داد.

 

«لوید آستین» ادعا کرد: چین در تلاش است تا واقعیت جدیدی را به تایوان تحمیل کند و ما حمله قریب الوقوع پکن به تایپه را پیش بینی نمی کنیم. برای حفظ آزادی کشتیرانی در منطقه هند و اقیانوس آرام با شرکای خود همکاری می کنیم! حفظ کانال های ارتباطی نظامی بین ایالات متحده و چین بسیار مهم است.

 

وزیر دفاع آمریکا پیشتر هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که تهدید های هسته ای مسکو را محکوم می کند؛ اما معتقد است که نشانه ای از تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استفاده از سلاح اتمی در جنگ کنونی اوکراین ندیده است.

 

وزیر دفاع آمریکا در این باره گفته بود: آشکار بگویم که فرد تصمیم گیرنده در این باره یک نفر و آن هم رئیس جمهور روسیه است و همانطور که پوتین تصمیم غیرمسئولانه تهاجم به اوکراین را گرفت، ممکن است برای کاربرد تسلیحات هسته ای هم تصمیم بگیرد، اما تاکنون نشانه ای که من را به این باور برساند مشاهده نکرده ام. پیش از این به سرگئی شویگو همتای روس خود گفته ام که این مسیر را ادامه ندهد و از چنین رفتارهای غیرمسئولانه ای خودداری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------