آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

شناسایی یک بالن چینی دیگر بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی/ واکنش ترامپ و مقامات آمریکا



بالن جاسوسی چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع آمریکا از شناسایی یک بالن چینی دیگر بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت دفاع آمریکا از شناسایی یک بالن چینی دیگر  بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی خبر داد. 

 

سخنگوی پنتاگون با تأیید شناسایی بالن دوم، گفت که آمریکا در حال بررسی بیشتر این موضوع است.

 

وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

 

دومین بالن چینی در حالی مشاهده شده است که ساعاتی پیش از آن، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، پس از دیده شدن بالون جاسوسی مشکوک پکن بر فراز بخش‌هایی از ایالت مونتانا، سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به چین را به تعویق انداخت. 

 

قرار بود بلینکن هفته آینده به پکن سفر کند و با «کین گانگ» همتای چینی و احتمالاً «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری این کشور دیدار کند.

 

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که مقام‌های چینی گفته‌اند که بالونی که بر فراز حریم هوایی ایالات متحده دیده شده است، یک بالون هواشناسی غیرنظامی بوده که برای تحقیقات علمی در نظر گرفته شده است.

 

***

 

ترامپ خواستار سرنگونی فوری بالون چینی شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود موسوم بهTruth Social نوشت: فوراً آن بالون را بینداز!

 

***

 

بلینکن: بالون چینی نقض آشکار حاکمیت آمریکا و غیرمسوولانه است

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با "وانگ ایی" رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست چین گفتگو و اعلام کرد که در پی مشاهده بالون چین بر فراز آمریکا، سفر برنامه ریزی شده هفته آینده خود را به پکن لغو کرده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، بلینکن به مقام کشور چین اعلام کرده است که حضور این بالون بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، اقدامی غیرمسئولانه و نقض آشکار حاکمیت این کشور است.

 

وزیر خارجه آمریکا در این گفتگو تاکید کرده است که ایالات متحده به تعامل دیپلماتیک و حفظ خطوط ارتباطی با چین متعهد بوده و با فراهم شدن شرایط، آماده سفر به پکن خواهد بود.

 

***

 

کاخ سفید: بالون چینی در حریم هوایی آمریکا غیرقابل قبول است

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حضور این بالون در حریم هوایی آمریکا، نقض آشکار حاکمیت ما و همچنین قوانین بین المللی و غیرقابل قبول است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی کرده است.

 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جریان این موضوع قرار گرفت، گفت: این بالون، تهدیدی نظامی یا فیزیکی برای مردم بر روی زمین ایجاد نمی‌کند.

 

ژان پی یر با تکرار بیانیه پنتاگون مبنی بر اینکه دولت آمریکا از نزدیک این بالون را "ردیابی" می کند، گفت که لوید آستین، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا به دلیل "خطرات برای امنیت و ایمنی مردم بر روی زمین"، با "هدف قرار دادن" این بالون مخالفت کرده اند.

 

سخنگوی کاخ سفید  مورد به تعویق افتادن سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت بایدن با این تصمیم «موافق» است.

 

او گفت: همه ما معتقدیم که در حال حاضر سفر به چین مناسب نیست.

 

***

 

پنتاگون: بالون چینی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند/ خطری برای مردم ندارد

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما می دانیم که این بالون حریم هوایی آمریکا و قوانین بین المللی را نقض کرده که غیرقابل قبول است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی کرده است.

 

سخنگوی پنتاگون اصرار داشت که "این یک بالون نظارتی است" و گفت "تهدید نظامی یا فیزیکی برای مردم روی زمین ایجاد نمی کند."

 

وی همچنین گفت: که این بالون اکنون مسیر خود را تغییر داده و در ارتفاع ۱۸۳۰۰ متری در مرکز آمریکا به سمت شرق درحال حرکت است.

 

رایدر گفت: ما می دانیم که این بالون چینی (نظارتی) توانایی مانور دارد. پنتاگون انتظار دارد که این بالون چند روز دیگر بر فراز حریم هوایی آمریکا به حرکت خود ادامه دهد.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی از پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره کشف و شناسایی یک بالون نظارتی چین در حریم هوایی ایالات متحده بر فراز مونتانا خودداری کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------