آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

عراق مقررات آمد و شد را تا ۲۳ فروردین تمدید کرد/ اعلام وضعیت هشدار در کربلا



اخبار,اخبار جدید,اخبار
دولت عراق از تمدید مقررات منع آمد و شد تا ۲۳ فروردین برای قطع زنجیره انتقال کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که درپی گسترش ویروس کرونا در این کشور مقررات منع آمد و شد در سراسر عراق را تمدید کرده است.

 

طبق مصوبه دولت عراق، مقررات منع آمد و شد تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) ادامه خواهد داشت.

 

عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق نیز امروز تعدادی از هنگ‌های ارتش را به تقویت تدابیر منع آمد و شد و کمک به نیروهای پلیس برای شتاب در اجرای تدابیر مامور کرد.

 

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: رئیس ستاد ارتش عراق در کنفرانسی فوق‌العاده با استناد به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح بخش‌هایی از نیروهای ارتش را مامور پشتیبانی از نیروهای پلیس به منظور مقابله با شیوع کرونا کرد.

 

طبق این بیانیه، تعدادی از هنگ‌های ارتش عراق برای تقویت حضور نیرو و کمک به نیروهای پلیس وارد عمل می‌شوند و معاون رئیس ارتش با استانداران و فرماندهان پلیس در تماس دائمی خواهد بود.

 

در همین حال، فرماندهی اتاق عملیات بغداد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو هفته گذشته هزاران اماکن عمومی از جمله، ورزشگاه، کافی‌شاپ، رستوران، استخر، پارک و غیره را به دلیل گسترش کرونا بسته است.

 

فرماندهی اتاق عملیات بغداد همچنین گزارش داد که از ۱۷ ماه جاری میلادی تاکنون ۱۹۷۰ ناقض مقررات منع آمد و شد را بازداشت و ۵۷۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت را نیز توقیف کرده است.

 

همچنین نصیف الخطابی استاندار کربلا از اعلام وضعیت هشدار در کربلا خبر داد.

 

وی در این باره گفت: از صبح امروز (پنج‌شنبه) وضعیت هشدار در کربلا اعلام شده و نیروهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی تمامی ناقضان مقررات ممنوعیت آمد و شد را بازداشت خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------