کابینه نتانیاهو رأی اعتماد گرفت/ رئیس جدید کنست اسرائیل تعیین شد



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جدید کنست اسرائیل
منابع اسرائیلی از تعیین یکی از نمایندگان حزب لیکود به عنوان رئیس جدید کنست خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با انتخاب "یاریو لوین"، از نمایندگان حزب لیکود به عنوان رئیس پارلمان موافقت کردند.

 

دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس امروز(یکشنبه)‌از پارلمان رأی اعتماد گرفت. به موجب توافق ائتلافی بنیامین نتانیاهو با شریکش بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی-سفید قرار است نتانیاهو ۱۸ ماه نخست‌وزیری را برعهده بگیرد و بعد از آن گانتس این پست را برعهده خواهد گرفت.

 

گانتز  در سخنرانی در جلسه رای اعتماد کنست گفت پس از سه دور انتخابات بدون حصول پیروزی آشکار،‌ تنها یک گزینه برای احترام به خواسته مردم وجود داشت و آن ایجاد اعتماد میان ما بوده است.

 

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو نیز در سخنرانی در کنست گفت: «شما امروز به کسی اعلام وفاداری کردید که تا یک هفته دیگر محاکمه وی به دلیل رشوه و فساد آغاز خواهد شد. در دنیای واقعی شما حتی به فرزندان خود اجازه بازی کردن با چنین مردی را نمی‌دهید اما وی در این ساختمان نخست وزیر است.»

 

نتانیاهو نیز در سخنرانی خود در کنست گفت: «هم اکنون زمان اجرای قوانین اسرائیل در بخش‌هایی از کرانه باختری فرا رسیده است. این به حفظ صلح منجر می‌شود و اجازه می‌دهد تا شهرک‌نشینان پس از هر ترتیبات دائمی نیز در خانه‌های خود باقی بمانند.»

 

واکنش آمریکا به تشکیل کابینه نتانیاهو

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه در پیامی توئتیری به رأی اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی به کابینه جنجالی نتانیاهو واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص نوشت: ما به گرمی از اعلام تشکیل دولت جدید اسرائیل استقبال می‌کنیم. بسیار خوشبختیم که در اورشلیم چنین شرکای قدرتمند و با تجربه ای داریم و با هم همکاری خواهیم کرد تا امنیت و رفاه مردم خود را ارتقا بخشیم!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------