آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ماکرون مقامات لبنان را تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,مکرون
رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (سه‌شنبه) گفت، سه ماه آینده برای انجام تغییرات در لبنان حیاتی و اساسی است و اگر تغییری اعمال نشود، باید از وجود تدابیر تنبیهی اطمینان حاصل کرد.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با نشریه پولتیکو تاکید کرد، چنین تدابیر تنبیهی احتمالی می‌تواند از توقف ارائه وام تا تحریم طبقه حاکم را در بر بگیرد.

 

ماکرون اکنون در سفر رسمی به لبنان به سر می‌برد و انتظار می‌رود رهبران لبنان را برای اجرای اصلاحات اقتصادی که برای برون‌رفت این کشور از بحران و آزاد کردن کمک خارجی لازم دانسته می‌شود، ترغیب کند.

 

رئیس جمهوری فرانسه در جریان دومین سفرش به لبنان که ظرف کمتر از یک ماه و پس از گذشت چندین ساعت از تعیین مصطفی ادیب به عنوان مامور تشکیل دولت جدید صورت گرفت، خواستار تشکیل دولت در بیروت با مأموریتی مشخص در اسرع وقت شد.

 

رئیس جمهوری فرانسه همچنین امروز اعلام کرد آماده میزبانی از کنفرانسی در پاریس در مورد لبنان در ماه اکتبر است.

 

او در گفت‌وگو با خبرنگاران در بیروت گفت که شش هفته‌ آتی برای آینده لبنان، تعیین‌کننده خواهد بود. وی گفت که آماده میزبانی از کنفرانسی بین‌المللی در مورد چگونگی کمک به لبنان در اواسط اکتبر است.

 

ماکرون همچنین با بیان اینکه لبنان از بحران بانکداری و بانکداری مرکزی رنج می‌برد، گفت "حقایق اعداد" در سیستم بانکداری این کشور باید روشن شود تا بتوان اقدام قضایی انجام داد.

 

او افزود: امروز با یک بحران بانکداری مرکزی در لبنان مواجهیم، یک سیستم بانکداری گرفتار بحران. احتمالا اعتبارات زیادی برداشت شده است. امروز همه چیز بلوکه شده و لبنان دیگر نمی‌تواند خودش را تامین مالی کند، بنابراین باید حسابرسی باشد... احتمالا اعتباری وجود داشته باشد که منحرف شده باشد. پس ما باید از حقایق اعداد مطلع شویم و بعد اقدامات قضایی صورت بگیرد.  

 

رئیس جمهوری فرانسه امروز، دومین روز از سفر خود به بیروت را با کاشت نهال یک درخت سرو، نماد لبنان، بر فراز تپه‌ای در شمال شرق بیروت، به مناسبت صدمین سال تشکیل کشور لبنان آغاز کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------