دستور رئیس جمهوری چین به ارتش: آماده جنگ باشید



اخبار,اخبار بین الملل,رئیس جمهور چین
رئیس جمهوری چین که برای بازدید از یکی از استان‌های جنوبی این کشور راهی استان «گوانگ دونگ» شده بود در دیدار با تنفگداران ارتش این کشور از آنها خواست تا «تمام فکر و انرژی خود را بر آمادگی در جنگ احتمالی» متمرکز کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهوری چین که به مناسبت چهلمین سالگرد شکل‌گیری منطقه آزاد اقتصادی شنزن به شهر «چاوژو» سفر کرده بود در این دیدار از نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواست همچنان «کاملا وفادار، خالص و قابل اعتماد» بمانند و حالت آماده‌باش خود را برای یک جنگ احتمالی حفظ کنند.

 

منطقه آزاد شنزن در سال ۱۹۸۰ و با جذب سرمایه‌های خارجی تاسیس شد و با اجرای موفقیت آمیز این پروژه، حالا شنزن به قدرت اقتصادی دوم چین تبدیل شده است. این اظهارات زمانی مطرح می‌شود که تنش‌های میان آمریکا و چین بعد از شیوع ویروس کرونا، اوضاع هنگ‌کنگ و همچنین مساله تایوان اوج گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید قصد دارد با مجوز کنگره، تسلیحات نظامی پیشرفته به تایوان بفروشد، این در حالیست که مقام‌های چینی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی روز سه‌شنبه خود اقدام احتمالی آمریکا در خصوص فروش تسلیحات نظامی پیشرفته و همچنین ساخت استحکامات مرزی در تایوان را نقض توافقات دیرین میان واشنگتن و پکن خواند و افزود: «اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان، دخالت جدی در امور داخلی چین به شمار می‌رود و آمریکا با این کار به حاکمیت و منافع امنیتی چین نیز آسیب جدی وارد می‌کند.»

 

ژائو لیجیان همچنین به آمریکا هشدار داد که هرچه سریعتر روابط نظامی خود با تایوان را قطع و برنامه فروش تسلیحات به تایوان را لغو نماید.

 

او همچنین اعلام کرد در صورتی که آمریکا این برنامه خود را عملی سازد، پکن اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 

دولت چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین اصلی چین می‌داند و اقدامات آمریکا در خصوص فروش تسلیحات نظامی به تایوان را خلاف این سیاست کلیدی و دیرین خود ارزیابی می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------