مایک پامپئو: قدرت با آرامش برای یک دوره دیگر به دولت ترامپ منتقل خواهد شد/ اظهارات سناتور آمریکایی درباره رای گیری پستی



اخبار,اخبار بین الملل,مایک پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره زمان انتقال قدرت به «جو بایدن» گفت که انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت بعدی ترامپ.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در پاسخ به سئوالی درباره روند انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اظهارنظر کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است اظهار‌کرد: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.»

 

پامپئو در ادامه اظهار‌کرد: «ما آماده ایم. دنیا در حال تماشای اتفاقاتی است که به وقوع می پیوندد. ما همه آرا را خواهیم شمرد، وقتی که فرایند امور به پایان رسید الکتورها انتخاب شدند. در اینجا فرایندی وجود دارد که قانون اساسی آنرا به روشنی مشخص کرده است.»

 

وی در ادامه تصریح کرد دنیا باید اطمینان داشته باشد انتقال قدرتی که لازم است تا کارآمدی وزارت خارجه را تضمین کند، با موفقیت انجام خواهد شد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تصور می‌کند در انتخابات آمریکا تخلف گسترده صورت گرفته گفت: «من وزیر خارجه هستم؛ با من از همه جای دنیا تماس گرفته می‌شود. این آدم‌ها می‌دانند که ما یک روند قانونی داریم که زمان‌بر است. اعلام نتیجه انتخابات در سال ۲۰۰۰ بیش از ۳۷ روز طول کشید. آن موقع، انتقال قدرت با موفقیت انجام شد. من کاملاً مطمئنم که ما همه آرای قانونی را خواهیم شمرد و باید همین کار را انجام دهیم.»

 

مایک پامپئو در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هیچ کشور خارجی در انتخابات آمریکا دخالت کرده یا خیر، گفت که وزارت امنیت داخلی آمریکا باید به این سئوال پاسخ دهد، اما تلاش‌های عظیمی برای جلوگیری از دخالت در انتخابات انجام شده است.

 

یک خبرنگار دیگر از پامپئو پرسید وزارت خارجه آمریکا دائماً برای کشورهای دیگر بیانیه صادر می‌کند و نامزدهای بازنده را به پذیرش نتیجه انتخابات دعوت می‌کند. او سپس پرسید: «آیا عدم پذیرش نتیجه انتخابات از سوی رئیس‌جمهور ترامپ از این تلاش‌ها اعتبارزدایی نمی‌کند؟»

 

پامپئو در جواب گفت: «این احمقانه است و شما هم می‌دانید که احمقانه است و به همین خاطر که احمقانه هم هست این سئوال را پرسیدی.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا برای کشورهای دیگر هم به این اهمیت می‌دهد که نتیجه رأی‌گیری انعکاس خواست مردم باشد. او سپس گفت: «به همین منوال، ما انتظار داریم که در کشور خودمان هم همه آرا شمرده شوند.»

 

اظهارات سناتور آمریکایی درباره رای گیری پستی

باشگاه خبرنگاران نوشت: لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی گفت: اگر ما برای (ممنوعیت) رای‌گیری پستی اقدامی نکنیم هیچگاه نمی‌توانیم یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه داشته باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------