آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کسب ۹۱ درصد کرسی‌های کنگره ونزوئلا توسط متحدان مادورو/ اپوزیسیون: دولت موقت تعطیل شود



اخبار,اخبار بین الملل,نیکولاس مادورو
متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال انتخابات روز یکشنبه ۹۱ درصد کرسی‌های مجلس را کسب کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طبق آمارهای منتشر شده در  وب‌سایت شورای انتخاباتی ملی ونزوئلا، نامزدهای حزب حاکم سوسیالیست و احزاب متحد، ۲۵۳ کرسی از ۲۷۷ کرسی در پارلمان جدید را به دست آوردند.

 

بنا بر آمار این شورا، "اقدام دموکراتیک"، حزب دیرینه اپوزیسیون ونزوئلا که اکنون به همدستی با دولت متهم است، ۱۱ کرسی به دست آورد.

 

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس فعلی پارلمان، در حال درخواست از هوادارنش برای شرکت در همفکری ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) است که از شهروندان می‌پرسد آیا نتیجه انتخابات روز یکشنبه را رد می‌کنند و آیا تغییر دولت را می‌خواهند یا خیر.

 

مادورو می‌گوید گوایدو، عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است و شرایط اقتصادی ونزوئلا، نتیجه تحریم‌های آمریکا است که صادرات نفتی این کشور عضو اوپک را فلج کرده و جلوی واردات سوخت آن را گرفته است.

 

"هنریک کاپریلس"، که دو مرتبه نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری ونزوئلا بوده، خواستار پایان دادن به دولت موقتی شده که در سال ۲۰۱۹ توسط "خوان گوایدو"، رئیس کنگره و با حمایت آمریکا تشکیل شد.

 

گوایدو از سوی ده‌ها کشوری که انتخاب مجدد نیکولاس مادورو در سال ۲۰۱۸ را رد کرده بودند، به عنوان رهبر مشروع کشور شناخته می‌شود. گوایدو در آن زمان گفت با توجه به اینکه رئیس پارلمان است، قانون اساسی او را شایسته به دست گرفتن قدرت می‌داند.

 

اما حزب سوسیالیست در انتخابات مقننه ۶ دسامبر که از سوی اپوزیسیون تحریم شد، اکثریت آرا را کسب کرد.

 

بی‌بی‌سی از کاپریلس این‌طور نقل کرد که " دولت جدید باید متوجه شود که این برنامه شکست خورده و نمی‌تواند باعث ادامه وضع موجود یعنی دولت موقت شود. "

 

تیم مطبوعاتی گوایدو از اظهارنظر خودداری کرده‌اند.

 

مشاوران مطبوعاتی کاپریلس نیز به درخواست برای اظهارنظر، واکنش نشان ندادند. وزارت خارجه آمریکا هم واکنشی نشان نداده است.

 

طبق گزارش بی‌بی‌سی، کاپریلس از برنامه فعلی که بر مبنای آن قانون‌گذاران- حتی پس از اینکه دوره ۵ ساله آن‌ها در ۵ ژانویه به اتمام می‌رسد- همچنان خود را نمایندگان مشروع می‌پندارند، انتقاد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------