آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

چین حمله به ناو هواپیمابر آمریکا را شبیه‌سازی کرد/ سیستم دفاع هوایی روسی ربوده شده توسط آمریکا به ایالات متحده منتقل می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,حمله چین به ناو هواپیمابر آمریکا
پس از اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در اعزام ناوگروه آمریکایی به دریای جنوبی چین، بمب‌افکن‌های پکن حمله به این ناوگروه را شبیه‌سازی کردند.

ارتش ایالات متحده روز گذشته (جمعه) با تأیید گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» اعلام کرد که بمب‌افکن‌های چین اخیراً حمله به ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین را شبیه‌سازی کرده‌اند.

 

بر اساس گزارش فارس، در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و پکن در خصوص مسئله تایوان، یک ناوگروه نظامی آمریکایی با هدایت ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت» اوایل هفته گذشته وارد دریای جنوبی چین شد.

 

طبق پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر»، در پی اقدام واشنگتن در ورود به آبهای مورد مناقشه چین، ارتش پکن نیز هشت بمب‌افکن « H-6K»، چهار جنگنده «جی-16» و یک فروند هواپیمای جنگی ضدزیردریایی « Y-8» اعزام کرد که از تایوان به سمت آبراه مورد مناقشه دریای جنوبی چین پرواز کردند.

 

بر اساس این گزارش، ردیابی داده‌ها نشان می‌دهد در حالیکه جنگنده‌های چین از طریق منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان پرواز کردند، ناوگروه تهاجمی ایالات متحده از طریق کانال «باشی» وارد دریای جنوبی چین شد.

 

یک روز پس از اعزام جنگنده‌های چین به آبهای مورد مناقشه، یک تحلیلگر نظامی به روزنامه «گلوبال تایمز» اعلام کرد که این اقدام چین یک تمرین آموزشی با هدف «تقویت قابلیت مبارزه با ناوهای هواپیمابر ایالات متحده» صورت گرفته است زیرا این بمب‌افکن‌ها می‌توانند کشتی‌های آمریکایی را مورد حمله و بمباران کامل قرار دهند.

 

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از افراد آگاه از اطلاعات آمریکا و همپیمانان این کشور روز جمعه گزارش کرد که بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های چین حمله‌ای را به ناوگروه تهاجمی تئودور روزولت ایالات متحده شبیه‌سازی کرده است.

از طرف دیگر، طبق گزارش فایننشال‌تایمز، خلبان‌های بمب‌افکن‌های چین نیز ظاهراً دستورات حمله دریایی و شبیه‌سازی شلیک موشک‌های ضدکشتی را تأیید کرده‌اند.

 

کاپیتان «مایک کافکا» سخنگوی فرماندهی بخش هند و اقیانوسیه آمریکا در بیانیه‌ای ایمیلی به بیزنس اینسایدر در این خصوص گفت: «ناوگروه تهاجمی تئودور روزولت از نزدیک تمامی فعالیت‌های نیروی دریایی و هوایی ارتش آزادی خلق (چین) را تحت نظر دارد و در هیچ زمانی آنها تهدیدی برای کشتی‌های نیروی دریایی، هواپیماها و یا ملوان‌های ایالات متحده ایجاد نکرده‌اند».

 

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای چین بیش از ۲۵۰ مایل به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا نزدیک نشده‌اند ولی یک حمله شبیه‌سازی شده انجام گرفت.

 

کافکا در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که «فعالیت‌های ارتش آزاد خلق در اینجا، جدیدترین مورد از زنجیره اقدامات تهاجمی و ثبات‌زدا بوده است. این اقدامات نمایانگر تلاش ارتش آزاد خلق برای استفاده از ارتش به عنوان ابزاری برای ترساندن یا زورگویی به کسانی است که در آب‌ها و حریم هوایی بین‌المللی فعالیت می‌کنند و این اقدامات همسایگان و آنهایی را نیز شامل می‌شود که با ادعاهای ارضی آنها در رقابت هستند».

 

این مقام‌ آمریکایی در ادامه تأیید کرد که ایالات متحده همچنان به فعالیت‌های خود در دریای جنوب چین ادامه می‌دهد و در این خصوص گفت: «ایالات متحده به پرواز، سفر دریایی و عملیات را در هرجایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه می‌دهد و عزم خود را از طریق حضور عملیاتی ما در سراسر منطقه نشان می‌دهد».

 

اواخر یکشنبه هفته گذشته، ایالات متحده در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز خود در قبال تایوان که چین آن را بخشی از سرزمین واحد خود می‌داند و بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه، ناوگروه تهاجمی به هدایت «یواس‌اس تئودور روزولت» را وارد دریای چین جنوبی کرد و مدعی شد که ارتش آمریکا مدعی شد که هدف از این اقدام ارتقای «آزادی دریاها» است.

 

پکن بارها از نزدیک شدن کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا به جزایر تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی شکایت کرده است.

 

پیشتر مقام‌های تایوان مدعی شدند که چند جنگنده‌ و بمب‌افکن‌ ارتش چین «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند.

 

این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن، تنها چند روز بعد از سوگند «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده است.

دولت سابق آمریکا در واپسین روزهای عمر خود، تمام محدودیت‌هایی که آمریکا از دهه‌ها قبل بر روابط با تایوان اعمال کرده بود را لغو کرد.

 

سیستم دفاع هوایی روسی ربوده شده توسط آمریکا به ایالات متحده منتقل می‌شود

سیستم دفاع هوایی پانتسیر روسی ربوده شده توسط آمریکایی ها به ایالات متحده آمریکا منتقل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه پدافند موشکی پانتسیر-اس۱ که در لیبی به سرقت رفته است، قرار است به پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده رایت-پترسون در اوهایو منتقل شود. این خبر توسط Popular Mechanics گزارش شده است.

 

به گفته این نشریه، مرکز ملی اطلاعات هوافضای ایالات متحده در قلمرو پایگاه واقع شده است که از جمله موارد دیگر، در بررسی نمونه های تجهیزات نظامی خارجی تخصص دارد. رسانه ها اذعان می کنند که پانتسیر برای بررسی اصول عملکرد آن، در آنجا تجزیه و دوباره ساخته می شود.

 

پیش از این، روزنامه انگلیسی تایمز مقاله ای منتشر کرد که طبق آن سال گذشته در لیبی، یک سیستم پدافند موشکی خودران روسی پانتسیر-اس۱، خریداری شده توسط امارات متحده عربی، در میدان جنگ توقیف شد، پس از آن به طور مخفیانه به یک پایگاه هوایی ناتو در آلمان تحویل داده شد.

 

به گفته نویسندگان مطالب، برای انتقال سیستم پدافند هوایی به پایگاه هوایی Ramstein، یک دسته ویژه با هواپیمای حمل و نقل نظامی آمریکایی C-17 Globemaster وارد فرودگاه زووار شدند. خاطرنشان می شود که امارات متحده عربی ادعا می کند ابتدا سیستم دفاع هوایی را از روسیه به دست آورد و سپس برای پشتیبانی از نیروهای وفادار به مارشال خلیفه حفتر به لیبی فرستاده شد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------