کاخ سفید: اقداماتی موثرتر از تحریم علیه بن سلمان انجام خواهیم داد



اخبار,اخبار بین الملل,سخنگوی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به قطعی بودن نظر واشنگتن برای اقدام علیه ولیعهد سعودی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی، گفت که اقدامات آمریکا موثرتر از تحریم خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از احتمال اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر واشنگتن علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و در ارتباط با پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار اهل عربستان خبر داده و تاکید کرد که این اقدامات مؤثرتر تحریم خواهند بود.

 

بر اساس این گزارش، جن ساکی که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» مطرح می‌کرد، با تاکید بر این نکته که روش‌های مورد نظر آمریکا برای تنبیه بن سلمان موثر تر از ابزار تحریم علیه وی خواهد بود، گفت: واشنگتن ابزارهای دیگری در دست دارد که از وقوع اتفاقاتی نظیر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار جلوگیری کند که این ابزارها همچنان به آمریکا اجازه خواهند داد تا با عربستان سعودی در حوزه‌های دیگر و بر اساس منافع ملی آمریکا به همکاری ادامه دهد!

 

وی همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد که آمریکا هنوز عربستان سعودی را مسئول و پاسخگوی اقدامات ولیعهد سعودی به عنوان مجرم مستقیم در ماجرای قتل خاشقجی می‌داند.

 

با این حال، سخنگوی کاخ سفید هیچگونه اشاره‌ای به چگونگی نحوه برخورد با محمد بن سلمان نکرده و همچنین این موضوع را نیز روشن نکرد که با وجود تصمیم قطعی کاخ سفید برای برخورد با وی، چگونه به همکاری با ریاض ادامه خواهد داد. 

 

لازم به ذکر است پیشتر، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود روز دوشنبه به طور رسمی اعلام خواهد کرد که تصمیم کشورش برای نحوه برخورد با عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه این کشور در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی چه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------