آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

عراق: نیروهای رزمی آمریکا، عین الأسد را کاملاً ترک کردند



خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای رزمی آمریکا عین الأسد را ترک کرده و تا چند روز دیگر پایگاه الحریر را ترک خواهند کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نظامیان آمریکایی پایگاه‌های عراق در غرب و شمال این کشور را ترک می‌کنند.

 

امروز دوشنبه به نقل از وی گزارش داد: « نیروهای رزمی آمریکا به صورت کامل پایگاه عین الاسد ( در غرب عراق) را ترک کرده، تنها نیروهای مستشاری در این پایگاه باقی مانده‌اند.»

 

او همچنین گفت که خروج نیروهای رزمی آمریکا از این پایگاه قبل از موعد مقرر انجام شده  و بقیه نیروهای رزمی نیز تا چند روز دیگر پایگاه الحریر اربیل را نیز ترک خواهند کرد.»

 

خفاجی گفت که طی روزهای آینده هیئت فنی به این پایگاه خواهد رفت و بر روند خروج نظامیان آمریکایی نظارت خواهد کرد.

 

بر اساس مصوبه پارلمان عراق بعد از شهادت شهدای فرماندهان پیروزی سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در فرودگاه بغداد و بر اساس چهار دور مذاکرات موسوم به مذاکرات راهبردی بین عراق و آمریکا، نیروهای رزمی این کشور تا پایان سال میلادی جاری باید عراق را ترک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------