بلینکن: توان نظامی اوکراین و ناتو را تقویت و کره شمالی را تحریم می کنیم/ هشدار کره شمالی به آمریکا



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن اظهار داشت که در صورت لزوم، توان دفاعی اوکراین و همچنین ناتو را تقویت و کره شمالی را به خاطر آزمایش های موشکی جدید تحریم می کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا  در مصاحبه با شبکه "ام اس ان بی سی" درباره تنش های روسیه و اوکراین و مذاکرات با مسکو گفت  باید ببینیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مسیر دیپلماسی یا رویارویی و تجاوز را انتخاب می کند.

 

بلینکن مدعی شد یک کشور نمی تواند مرزهای کشور دیگر را به زور تغییر دهد. اگر اجازه دهیم این اقدامات بدون مجازات انجام شوند، نظام بین المللی تضعیف خواهد شد و کشورهای دیگر نیز به همین ترتیب عمل خواهند کرد. امید قوی من این است که روسیه راه دیپلماسی و گفت و گو را در پیش بگیرد.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در مورد اقدامات درنظر گرفته شده از سوی آمریکا، ناتو، کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، گفت: ما تحریم‌های بسیار مهمی در زمینه های مالی، اقتصادی و غیره درنظر گرفته ایم که در گذشته سابقه نداشته است.

 

وی افزود در صورت لزوم،  توان دفاعی اوکراین و همچنین ناتو را تقویت خواهیم کرد. باید ببینیم که آیا روسیه آماده تعامل در این زمینه است یا خیر. اگر اینطور باشد، می‌توانیم این موضوع را به صورت مسالمت‌آمیز و بدون درگیری حل کنیم.

 

***

 

هشدار کره شمالی پس از تحریم‌های جدید آمریکا

ایسنا نوشت: رسانه‌ها امروز (جمعه) گزارش دادند که کره شمالی در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از جانب آمریکا پس از شلیک موشک‌های اخیر پیونگ‌یانگ، به این کشور (آمریکا) درخصوص واکنش "قوی‌تر و قاطع" هشدار داده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اظهار کرد: اگر آمریکا چنین موضع "خصمانه‌ای" را اتخاذ کند، کره شمالی مجبور خواهد شد تا واکنش "قوی‌تر و قاطعی" را به آن نشان دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------