دبیرکل ناتو: اوکراین برای جنگ طولانی آماده شود/ تحریم‌های جدید انگلیس علیه نزدیکان پوتین



دبیرکل ناتو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که درگیری در اوکراین باید بر سر میز مذاکره پایان یابد؛ اما با شروط اوکراین.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز در اظهاراتی مطبوعاتی از اوکراین خواست تا برای یک جنگ طولانی آماده باشد.

 

وی به این سوال پاسخ نداد که آیا اوکراین می‌تواند پس از آن، به ناتو ملحق شود یا خیر.

 

استولتنبرگ عنوان داشت: باید برای جنگ طولانی آماده باشیم، این اشاره ما به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است.

 

***

 

انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه نزدیکان پوتین وضع کرد

وزارت امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وضع کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری انگلیس، نام ولادیمیر پوتانین معروف به نیکل کنیگ و دومین فرد ثروتمند روسیه در فهرست تحریم‌های به روزرسانی شده وزارت امور خارجه انگلیس به چشم می‌خورد. آنا تسیویلوا، پسر عموی پوتین و رئیس شرکت معدن زغال سنگ روسیه و همچنین ساید گوتسریف، پسر میلیاردر روس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.

 

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: «تا زمانی که پوتین به حمله نفرت انگیز خود به اوکراین ادامه دهد، ما از تحریم ها برای تضعیف ماشین جنگی روسیه استفاده خواهیم کرد». وی افزود پوتانین به لیست بیش از یک هزار تبعه روس که تحت تحریم قرار گرفته‌اند اضافه شده است، زیرا او «به جمع‌آوری ثروت برای حمایت از رژیم پوتین ادامه می‌دهد»

 

پوتانین در اوایل سال جاری توسط مجله فوربس به عنوان دومین مرد ثروتمند روسیه با ثروت تخمینی ۱۷.۳ میلیارد دلار، پس از ولادیمیر لیسین، غول صنعت فولاد روسیه که ثروت او ۱۸.۴ میلیارد دلار گزارش شده است، معرفی شد.

 

نشریه گاردین نوشت: زمانی که پوتین در فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، پوتانین یکی از حدود ۳۲ الیگارشی بود که برای شرکت در جلسه با رئیس جمهور روسیه به کرملین احضار شد.

 

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و با اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و گسترش درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

 

نخست‌وزیر انگلیس که تقریبا هر هفته با رئیس جمهوری اوکراین بصورت تلفنی گفت‌وگو می‌کند در اظهاراتی مدعی شد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم».

 

***

 

تصمیم نروژ برای ارسال سلاح‌های بیشتر به اوکراین

دولت نروژ در ادامه حمایت‌های تسلیحاتی خود از اوکراین، تصمیم دارد سه پرتابگر چندگانه MLRS و 5000 قطعه مهمات را در اختیار اوکراین قرار دهد.

 

طبق بیانیه‌ای که در وب‌سایت دولت نروژ منتشر شده است، این کشور سه پرتابگر چندگانه MLRS و 5000 قطعه مهمات را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

 

در این بیانیه اشاره شده که این امر آسیب قابل توجهی به آمادگی دفاعی و رزمی کشور وارد نمی‌کند، زیرا نیروهای مسلح نروژ در حال برنامه‌ریزی «مدرن‌سازی گسترده زرادخانه» هستند و به همین دلیل دولت با انتقال سه موشک‌انداز به انگلیس موافقت کرد و همان نوع را به اوکراین می‌فرستد.

 

"بیورن آریلد گرام" وزیر دفاع نروژ گفت: ما باید به حمایت تسلیحاتی خود از اوکراین ادامه دهیم تا آنها بتوانند به مبارزه خود برای آزادی و استقلال ادامه دهند؛ سلاح‌هایی که اوکراین به شدت به آن نیاز دارد و ما نمی‌توانستیم آنها را بدون همکاری نزدیک با بریتانیا در اختیار اوکراین قرار دهیم.

 

نروژ پیشتر 22 فروند هویتزر خودکششی M109 به همراه قطعات یدکی و مهمات، 100 سامانه دفاع هوایی میسترال و چندین هزار نارنجک انداز ضد تانک M72 را به اوکراین تحویل داده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------