آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ورود هواپیمای «نانسی پلوسی» به حریم هوایی تایوان/ استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چین در مرز تایوان



جنگ چین و تایوان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بر اساس اعلام رسانه ها، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض اصل چین واحد، هم اکنون وارد حریم هوایی جزیره تایوان شد.

به گزارش مهر، در ادامه تنش‌آفرینی های واشنگتن علیه پکن، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض سیاست «چین واحد»، وارد حریم هوایی جزیره تایوان شد.

 

خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی راشا تودی هم اکنون به صورت همزمان این خبر را رسانه ای کردند.

 

جت های جنگنده نیروی هوایی جزیره تایوان هم اکنون اسکورت هواپیمای ویژه دولت آمریکا را برعهده دارند که گمان می رود حامل نانسی پلوسی باشد.

 

پرواز ادعایی نانسی پلوسی توسط هواپیماهای نظامی تایوانی اسکورت می شود. در فرودگاه «سونگشان» واقع در جزیره تایوان، طبق گزارش‌ ها، تور استتاری از سلاح‌ های ضدهوایی برداشته شده است.

 

«اینتل ریپابلیک» هم اکنون خبر داد: چین حریم هوایی خود را در مسیر تنگه تایوان به روی هواپیماهای غیرنظامی بست. این در حالیست که سیستم های دفاع هوائی در فرودگاه تایپه - یعنی محل فرود احتمالی نانسی پلوسی- به حالت آماده باش درآورده است.

 

تعداد زیادی جنگنده چینی از شهر جانگجو به پرواز درآمده و در حال حرکت به سمت استان فوجیان  نزدیک جزیره تایوان هستند.

 

جنگنده های سوخو ۳۵ نیروی هوایی ارتش ملی آزادی چین به جزیره تایوان اعزام شدند.

 

پیشتر نیز اعلام شده بود که فرودگاه «سونگشان» در شهر تایپه واقع در جزیره تایوان آماده استقبال از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا است.

 

***

 

واکنش چین به سفر نانسی پلوسی به تایوان

وزیر خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی «خودخواهانه» خوانده و گفته او در حال دشمن تراشی برای خود است.

 

وانگ یی، وزیر خارجه چین با اشاره به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان می‌گوید: «برخی سیاستمداران آمریکایی که خودخواهانه درباره مسئله تایوان با آتش بازی می‌کنند، دشمن ۱.۴ میلیارد چینی خواهند شد».

 

وزیر خارجه چین هشدار داد که «آن‌ها عاقبت خوبی نخواهند داشت».

 

***

 

استقرار موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چین در مرز تایوان

همزمان با بالارفتن احتمال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان و انتشار اخباری مبنی بر نزدیک‌شدن هواپیمای حامل پلوسی به این جزیره، برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری اعلام کردند که ارتش چین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما «دی‌اِف -۵ بی» را در نزدیکی تایوان مستقر کرده است.

 

این نوع موشک‌های بالستیک با بُرد ۱۵ هزار کیلومتر، توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای تقریباً به هر نقطه‌ای از کره زمین را دارند.

 

***

 

مشاور امنیت ملی آمریکا: چین مسئول هرگونه اقدام علیه تایوان به سبب سفر احتمالی پلوسی به این کشور خواهد بود

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در آستانه سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان گفت:‌ ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، ما حق دفاع از منافع خود را برای خود محفوظ می‌داریم و مراقب اقدامات چین در روزهای آینده خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تهدیدات چین در صورت سفر پلوسی به تایوان، اعلام کرد که اگر چین اقداماتی علیه تایوان به سبب سفر احتمالی پلوسی به این کشور انجام دهد، مسئولیت آن را باید برعهده بگیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------