آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

جیک سالیوان: به گذر امن همه اتباع آمریکایی از افغانستان متعهدیم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ شهروند آمریکایی را از افغانستان خارج کرده ایم، گفت که به گذر امن همه اتباع آمریکایی از افغانستان بعد از ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) متعهدیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که آمریکایی همواره اولویت نخست هستند اما دارندگان مجوز قانونی اقامت دائم نیز برای ما اولویت دارند.

 

وی اضافه کرد هزاران نفر از آنها را تخلیه کرده ایم و به تلاش‌ها برای خروج همه کسانی که در کابل مانده اند، ادامه خواهیم داد.

 

مشاور امنیت ملی دولت بایدن در گفتگو با سی ان ان افزود که معتقدیم هنوز این فرصت برای اتباع آمریکایی وجود دارد که خود را به فرودگاه برسانند و به خانه برگردند.

 

سالیوان ادامه داد بعد از ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) اهرم‌های قابل توجهی در اختیار داریم که می‌توانیم طالبان را به تعهداتش برای گذر ایمن اتباع آمریکایی، دارندگان مجوز قانونی اقامت دائم در آمریکا و دارندگان روادید ویژه ملزم کنیم.

 

این عضو ارشد دولت بایدن تصریح کرد ما این اهرم‌ها را تا جایی که امکان داشته باشد به کار می‌گیریم و با جامعه جهانی همکاری می‌کنیم تا این اطمینان را به دست آوریم که طالبان این تعهدات را انجام می دهد.

 

 موافقت طالبان با خروج همه اتباع خارجی

 آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای جهان اعلام کردند که طالبان موافقت کرده است همه اتباع خارجی و اتباع افغان که دارای مجوز سفر هستند قادر به ترک افغانستان خواهند بود.

بر اساس گزارش سی ان ان، در بخشی از این بیانیه این کشورها آمده است که همه ما متعهد هستیم که شهروندان و افرادی که با ما کار کرده اند و در معرض خطر هستند، بتوانند به سفر خود به خارج از افغانستان ادامه دهند.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه دیگری نیز اعلام کرد که طالبان در تماس‌های خصوصی و آشکار اخیر با ایالات متحده، متعهد شده است که حتی پس از مهلت ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان، به فراهم سازی امکان گذر امن شهروندان ادامه خواهند داد.

 

سالیوان در گفتگو با سی ان ان درباره هشدارها در خصوص حمله به فرودگاه کابل با بیان اینکه در وضعیتی قرار داریم که به صورت فزاینده خطرناک می‌شود، ادعا کرد که هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا جریان تهدید و هرگونه حمله را مختل کنیم.

 

وی اضافه کرد هر اقدامی را که لازم است با دستور رییس جمهوری انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم از نیروهای ما که در حال تکمیل ماموریت خود هستند و متحدان افغان که در تلاش برای خروج از این کشور هستند،  محافظت می‌شود.

 

مشاور امینت ملی کاخ سفید همچنین گفت که تهدید عمومی جدی است و جریان خاصی از تهدید که متوجه خاک آمریکا باشد، وجود ندارد.

 

این مقام دولت بایدن درباره اهداف حمله هوایی اول آمریکا به مواضع داعش گفت که این افراد به دنبال طراحی برای حملات بیشتر بودند.

 

سالیوان درباره انتشار برخی گزارش‌ها درباره فهرست اسامی افغانستانی های دارنده روادید ویژه به طالبان نیز اظهار داشت هیچ فهرستی از این افراد به طالبان یا هر کس دیگری نداده ایم.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه دیگری نیز اعلام کرد که طالبان در تماس‌های خصوصی و آشکار اخیر با ایالات متحده، متعهد شده است که حتی پس از مهلت ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان، به فراهم سازی امکان گذر امن شهروندان ادامه خواهند داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------