کره شمالی اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب می‌کند



کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کره شمالی می‌گوید اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب خواهد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی بامداد سه شنبه تأیید کرد که اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن یعنی تا کمتر از چند هفته دیگر به فضا پرتاب خواهد کرد.

 

کره شمالی هدف از این اقدام را شناسایی فضایی برای نظارت بر تمرینات نظامی بی پروای ایالات متحده و کره جنوبی توصیف کرده است.

 

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که کره شمالی به گارد ساحلی ژاپن اطلاع داد که قصد دارد ماهواره‌ای را بین ۳۱ می تا ۱۱ ژوئن به فضا پرتاب کند و این رویداد ممکن است بر آب‌های دریای زرد، دریای چین شرقی و شرق جزیره لوزون فیلیپین تأثیر بگذارد. «یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع ژاپن گفت که به نیروهای دفاعی ژاپن دستور داده است که اگر ماهواره یا زباله‌هایی وارد خاک ژاپن شد، آن را ساقط کنند.

 

ری پیونگ چول، مقام ارشد نظامی کره شمالی در اظهاراتی که در رسانه‌های دولتی منتشر شد، تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را که پیونگ یانگ مدت‌ها است آن را تمرینات تهاجمی توصیف می‌کند، مورد انتقاد قرار داد. او گفت که کره شمالی شناسایی فضایی را برای نظارت بر اقدامات نظامی خطرناک ایالات متحده و نیروهای دست نشانده‌اش ضروری می‌داند.

 

از آغاز سال ۲۰۲۲، کره شمالی حدود ۱۰۰ موشک را آزمایش کرده است، از جمله موشک‌های بالستیک قاره پیما که برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده طراحی شده اند و تعدادی از پرتاب‌ها را به عنوان حملات هسته‌ای شبیه سازی شده به اهدافی در کره جنوبی توصیف کرده است. کره شمالی گفته است که تشدید فعالیت‌های آزمایشی‌اش برای مقابله با رزمایش‌های نظامی مشترک رقبایش است.

 

هفته گذشته، ارتش کره جنوبی و ایالات متحده مانورهای آتش واقعی در مقیاس بزرگ را در نزدیکی مرز با کره شمالی به عنوان اولین دوره از پنج دوره رزمایش به مناسبت ۷۰ سالگی اتحاد خود انجام دادند.

 

ری پیونگ چول گفت که گسترش رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، همراه با برنامه‌های اعلام‌شده ایالات متحده برای ارسال زیردریایی‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برای پهلوگیری در کره جنوبی و افزایش فعالیت‌های هواپیماهای شناسایی آمریکا در منطقه، نشان‌دهنده «نیت شوم» واشنگتن برای آماده‌سازی قبل از جنگ است.

 

این مقام کره شمالی افزود: «فضای امنیتی نگران کننده حاکم بر منطقه به دلیل اقدامات نظامی خطرناک توسط ایالات متحده و نیروهای دست نشانده آن، ما را ملزم می‌کند که به عنوان مبرم ترین وظیفه، یک ابزار شناسایی و اطلاعات قابل اعتماد که قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد اقدامات نظامی دشمن به صورت واقعی باشد، حفظ کنیم.»

 

ری پیونگ چول همچنین افزود: «ماهواره شناسایی نظامی شماره ۱ (کره شمالی) که در ماه ژوئن به فضا پرتاب می‌شود و ابزارهای شناسایی مختلفی که به تازگی آزمایش شده اند برای ردیابی، نظارت، تبعیض، کنترل و مقابله با اقدامات نظامی خطرناک ایالات متحده در زمان واقعی ضروری هستند.»

 

کره شمالی در پرتاب ماهواره از فناوری موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند که توسط قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است، اگرچه آزمایش‌های موشکی قبلی کره شمالی، توانایی این کشور را برای ارسال ماهواره به فضا نشان داده است.

 

ماهواره‌های جاسوسی از جمله مجموعه‌ای از سیستم‌های تسلیحاتی با فناوری پیشرفته هستند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علناً متعهد به توسعه آن‌ها شده است. سایر سیستم‌های تسلیحاتی در فهرست اهداف او شامل موشک‌های ICBM سوخت جامد، زیردریایی‌های هسته‌ای، موشک‌های مافوق صوت و موشک‌های چند کلاهک هستند.

 

کره شمالی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ماهواره‌های رصد زمین را در مدار قرار داد. در حالی که کره شمالی از قبل به کشورهای همسایه درباره شلیک موشک‌های خود اطلاع نمی‌دهد، اما اکنون این کشور پیش از پرتاب ماهواره‌های اطلاعاتی به مدار زمین اطلاعیه‌هایی را صادر کرده است.

 

اگرچه کره شمالی با پرتاب موشک‌ها و راکت‌های گذشته خود توانایی ارسال ماهواره به فضا را نشان داده است، اما غربی‌ها ابهاماتی را در مورد توانایی‌های ماهواره‌ای این کشور مطرح می‌کنند. کارشناسان غربی مدعی هستند که ماهواره‌های قبلی هرگز تصاویری را به کره شمالی مخابره نکردند و تحلیلگران می‌گویند که دستگاه جدید نمایش داده شده در رسانه‌های دولتی در هفته‌های اخیر برای پردازش و انتقال تصاویر با وضوح بسیار کوچک و خام طراحی شده است.

 

کره جنوبی روز دوشنبه هشدار داده بود که اگر کره شمالی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کند، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------