آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کره‌جنوبی مقابله با برنامه‌های تسلیحاتی کره‌شمالی را خواستار شد



 کره‌جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور کره جنوبی امروز سه‌شنبه خواستار تقویت همکاری بین متحدان غربی به منظور مقابله با تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی شده و به اظهار نگرانی در مورد اشاعه تسلیحات کشتار جمعی پرداخت.

به گزارش ایسنا، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، در سخنرانی از طریق ویدیوکنفرانس در اجلاس موسوم به "ابتکار امنیت مرتبط با اشاعه تسلیحات" اظهار کرد: "به‌رغم تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی همچنان به تامین مالی غیرقانونی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ادامه می‌دهد. باید همکاری ما برای پاسخ دادن به چنین تهدیداتی قدرتمندتر شود."

 

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه سخنرانی خود گفت، اشاعه تسلیحات کشتار جمعی می‌تواند "تهدیدی جدی" را متوجه صلح جهانی در پرتو تهدیدات "بی‌سابقه" کره شمالی کند.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این اجلاس در حالی برگزار شده که پیش از این مقامات غربی درباره بیانیه اخیر کره شمالی برای پرتاب احتمالی اولین ماهواره تجسسی نظامی خود در ماه ژوئن اظهار نگرانی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، پیونگ‌یانگ اخیرا به سازمان بین‌المللی دریانوردی قصدش را برای پرتاب این ماهواره در بازه زمانی ۲۱ مه تا ۱۱ ژوئن اطلاع داده است.

 

اجلاس مذکور از ۳۰ مه تا دوم ژوئن در شهر "جیجو" در کره جنوبی و با حضور نمایندگان متعلق به تقریبا ۷۰ کشور شامل آمریکا، ژاپن و استرالیا برگزار می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------