هشدار پوتین به ناتو در مورد استقرار تجهیزات در فنلاند و سوئد



 پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داد، اگر ناتو پس از پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف، در این کشورها تجهیزات مستقر کند، روسیه نیز به شکل متقابل پاسخ خواهد داد. 

به گزارش ایرنا از یو اس نیوز، خبرگزاری‌های روسیه چهارشنبه شب به نقل از پوتین اعلام کردند، رئیس جمهور این کشور احتمال بروز تنش در روابط مسکو با هلسینکی و استکهلم بر سر پیوستن آن‌ها به ناتو را رد نکرده است. 

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه‌شنبه تایید کرد که ترکیه مخالفت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پس گرفته است. 

 

وی روز چهارشنبه نیز در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در مادرید اسپانیا پیش‌بینی کرد، فنلاند و سوئد به سرعت عضو این سازمان نظامی خواهند شد.

 

آسوشیتدپرس نیز نوشت، در بحبوحه جنگ اوکراین و فشارهای فزاینده غرب بر روسیه، موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را می‌توان بزرگ‌ترین پیشرفت اجلاس سران ناتو که این هفته در مادرید برگزار می‌شود، دانست. 

 

در این نشست، وزیران امورخارجه ترکیه، سوئد و فنلاند، در مادرید اسپانیا تفاهم نامه‌ای امضا کردند که بر مبنای آن ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف دفاعی ناتو موافقت می‌کند. 

 

استولتنبرگ پس از به نتیجه رسیدن این مذاکرات گفت: «ما اکنون به توافقی رسیده‌ایم که راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هموار می‌کند». 

 

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، جنگ در اوکراین، سوئد و فنلاند را بر آن داشته است که وضعیت طولانی مدت غیر متعهد خود را کنار بگذارند و برای پیوستن به ناتو درخواست دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------