لوهانسک در شرق اوکراین سقوط کرد



 لوهانسک,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر «لیسیچانسک»، منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین به کنترل نیروهای روسیه درآمده است. 

به گزارش ایرنا از الجزیره، ستاد نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور از شهر «لیسیچانسک»، آخرین مقر خود در منطقه لوهانسک عقب نشینی کرده‌اند.

 

ارتش اوکراین اعلام کرد که به دلیل حملات هوایی شدید و برای محافظت از جان نیروها، از شهر لیسیچانسک عقب نشینی کردند.

 

پیش تر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را در جریان کنترل کامل بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده بود.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزادسازی لوهانسک  با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری لوهانسک هستند.

 

در همین رابطه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به سقوط شهر لیسیچانسک گفت: ما سرزمین‌های خود از جمله لیسیچانسک را پس خواهیم گرفت، اما قبل از هر چیز باید از مردم محافظت شود.

 

وی افزود، سیستم‌های HIMARS و سلاح‌های مدرنی که دریافت می‌کنیم کمک می‌کنند خسارات سنگینی به نیروهای روسیه وارد کنیم.

 

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود نیروهای جمهوری خلق لوهانسک و نظامیان روسی کنترل پالایشگاه نفت لیسیچانسک، معدن ماتروسکایا و کارخانه ژلاتین لیسیچانسک را در اختیار گرفتند.

 

مقام‌های اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیار دلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

 

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------