آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین: ابتکار عمل چین-روسیه می‌تواند به بحران کره پایان دهد/ مذاکره تنها راه است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, پوتین

روسای جمهوری روسیه و کره جنوبی در نشست خبری مشترکی در ولادی‌وستوک روسیه حاضر شدند و درباره تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی به ویژه افزایش تهدیدهای کره شمالی سخن گفتند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در این نشست برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی را به شدت محکوم کرد و گفت: ما باید تصمیمات جدی برای مقابله با کره شمالی اتخاذ کنیم.

 

وی همچنین از رئیس جمهوری روسیه بابت اقداماتش در مواجهه با کره شمالی و همراهی در تصویب قعطنامه‌های شورای امنیت در این باره تشکر کرد و ادامه داد: تا به حال پیشرفت‌های کمی در این باره به دست آمده چون وضعیت شبه جزیره کره پیچیده شده است.

 

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین از پوتین به خاطر میزبانی نشست اقتصادی در ولادی‌وستوک تشکر کرد و گفت دوطرف به دنبال پیشرفت تبادل اقتصادی بین کشورها حاضر در نشست هستید.

 

در همین حال پوتین نیز خواهان آغاز مذاکرات با کره شمالی شده و تصریح کرده است که افزایش تحریم‌های کره شمالی راه حل مسأله این کشور و جامعه جهانی نیست.

 

پوتین در نشست خبری مون جائه این گفت:‌ کاملا مشخص است که حل مشکلات مربوط به شبه جزیره کره فقط با تحریم و فشار امکان پذیر نیست. نباید مساله کره شمالی را به حاشیه برانیم و به آن بی‌توجهی کنیم.

 

وی ادامه داد: حالا همه باید آرامش خود را نشان دهند و از اقداماتی که به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود، امتناع کنند. بدون ابزار سیاسی و دیپلماتیک، تغییر شرایط شبه جزیره کره بسیار مشکل است.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت:‌ اگر بخواهیم دقیق باشیم، به نظرم پکن و مسکو باید خط مشی‌ای را برای سازش در شبه جزیره کره بیابند تا به این ترتیب از تنش در این شبه جزیره بکاهند. ما از تمامی طرف‌های ذی ربط می‌خواهیم تا دقیق‌تر به ابتکار عمل ارائه شده از سوی وزرای امور خارجه روسیه و چین در چهارم ژوئیه سال جاری میلادی نگاه بیندازند.

 

براساس ابتکار عمل پیشنهاد شده از سوی روسیه و چین، رزمایش‌های واشنگتن و سئول و همچنین آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی باید متوقف شوند. پوتین گفت با دقیق‌تر نگاه کردن به این روش می‌توان به سازش در منطقه نزدیکتر شد.

 

4200 تن در نشست اقتصادی مذکور حضور دارند که در دو روز (ششم و هفتم سپتامبر) برگزار می‌شود.

 

همچنین 723 نماینده تجاری از بیش از 50 کشور شامل استرالیا، کانادا، چین، هندوستان، ژاپن، انگلیس و آمریکا در این نشست حضور دارند.

 

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز قرار است روز پنجشنبه در حاشیه این نشست با پوتین دیدار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------