آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

گفتگوی نیچروان بارزانی با هیئت آمریکایی در مورد حل "مشکلات بغداد - اربیل"



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , نیچروان بارزانی
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با هیئتی از اعضای کنگره آمریکا دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق عصر روز سه‌شنبه با هیئتی از اعضای کنگره آمریکا به ریاست جان گارامندی دیدار کرد.

 

اعضای این هیئت آمریکایی در جریان این دیدار نقش نیروهای پیشمرگ و ملت اقلیم کردستان عراق در جنگ علیه داعش و  نیز حمایت از شمار زیادی از آوارگان و پناهجویان را ستودند.

 

اعضای این هیئت آمریکایی همکاری میان تمامی طرف‌ها را دلیل پیروزی علیه تروریسم‌ دانستند و نسبت به توسعه روابط میان اربیل و بغداد ابراز خرسندی کردند.

 

در همین راستا، نیچروان بارزانی از کمک‌های مداوم آمریکا به اقلیم کردستان و عراق در دوره‌های سخت در زمینه‌های نظامی و انسانی و قدردانی کرد و به بهبود روابط میان اربیل و بغداد اشاره کرد.

 

بارزانی بر حمایت اقلیم کردستان از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و حل مشکلات از طریق گفتگو تاکید کرد.

 

در جریان این دیدار، دو طرف بر نقش نیروهای آمریکایی و "ائتلاف بین‌المللی ضد داعش" به رهبری واشنگتن و نیز بر لزوم باقی ماندن آنها در عراق در این مرحله با هدف بازگرداندن ثبات و مقابله با هرگونه تهدید بازگشت تروریسم به عراق تاکید کردند.

 

دو طرف همچنین در خصوص همکاری میان عراق و آمریکا، تعامل با مرحله پسا داعش، بازگشت آوارگان و پناهجویان، بازسازی مناطق آسیب دیده‌ و حمایت جامعه جهانی در این زمینه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------