ممانعت کاخ سفید از حضور مشاور کرونایی ترامپ در کنگره



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دکتر آنتونی فائوچی
کاخ سفید عضو ارشد کارگروه مبارزه با کرونا را از حضور و شهادت‌دهی در مجلس نمایندگان آمریکا منع کرد.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد شنبه گزارش داد کاخ سفید «دکتر آنتونی فائوچی» عضو ارشد کارگروه مقابله با کرونا را که توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به این سمت منصوب شده، از حضور در جلسه یکی از کمیسیون‌های فرعی مجلس نمایندگان منع کرده است.

 

 سخنگوی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا از فائوچی که رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این کشور نیز هست، خواسته بود که در نشست یکی از کمیسیون‌های فرعی این کمیته که این هفته برای بررسی عملکرد دولت ترامپ در مقابله با کرونا تشکیل می‌شود، حضور یابد.

 

«جاد دیر» معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره به سی‌ان‌ان گفت حضور هر یک از اعضای کارگروه مقابله با کرونا در کنگره همزمان با تلاش دولت ترامپ برای بازگشایی اقتصاد و تولید واکسن اقدامی "غیرمفید" است.

 

وی در عین حال گفت که کاخ سفید در زمان مناسب برای همکاری با کنگره آماده خواهد بود.

 

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت را در این شاخه قانون‌گذاری در اختیار دارند، انتقادهای وسیعی را از دولت ترامپ پیرامون نحوه عملکرد آن در مقابله با شیوع ویروس کووید۱۹ در آمریکا مطرح کرده‌اند.

 

ترامپ متهم است که در آغاز شیوع کرونا در آمریکا آن را انکار و سپس به کوچک جلوه دادن این موضوع کرده است و باعث واکنش دیرهنگام و در نتیجه شیوع گسترده این ویروس در ایالات متحده شده است.

 

تاکنون بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۶۴ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا یک سوم مبتلایان به کرونا و بیش از ۲۷ درصد مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.

 

در آخرین تحولات در این زمینه، «کوین مکارتی» رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته از تلاش «نانسی پلوسی» رییس دموکرات این مجلس برای فراهم کردن استیضاح دوم ترامپ به دلیل کم کاری‌های وی در برابر کنترل کرونا خبر داد.

 

مکارتی با متهم کردن پلوسی به راه انداختن شرایط استیضاح دوم ترامپ گفت که او تیمی برای کمیته نظارت بر عملکرد دولت در مورد کرونا انتخاب کرده که همگی از منتقدین جدی ترامپ و از اعضای تیم استیضاح وی در سال گذشته بودند.

 

ترامپ در سال گذشته متهم شده بود که رییس جمهوری اوکراین را با متوقف کردن کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری تحت فشار گذاشته بود تا علیه شرکت بوریسما تحقیقاتی کرده و نتایج آن را علنی کند. «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عضو هیات مدیره شرکت بوریسما بود و گفته می‌شد که ترامپ قصد داشته با تحقیقات علیه این شرکت، موقعیت بایدن را در انتخابات تضعیف کند.  

 

کاخ سفید در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ در سال گذشته نیز از حضور بسیاری از مقام‌های دولت در جلسات شهادت‌دهی جلوگیری کرد.

 

 

ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------