آرایش کروزهای آمریکا برای مقابله با چین



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک روزنامه ژاپنی فاش کرد که آمریکا برای مقابله با چین و مهار قدرت این کشور به دنبال استقرار سامانه موشکی کروز در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

 به گزارش ایرنا ؛ ژاپن تایمز روز یکشنبه نوشت روابط دو کشور بسیار تیره شده است و آمریکا می کوشد تا قدرت تسلیحاتی خود را بخصوص در منطقه افزایش دهد.

 

این روزنامه با اشاره به «شروع جنگ سرد» میان دو کشور آورده است که آمریکا برای جلوگیری از آنچه برتری موشکی چین می نامد می خواهد سامانه موشکی زمینی دوربرد خود را در این منطقه آرایش دهد.

 

ناوهای آمریکایی اکنون در این منطقه از موشک های تام هاوک استفاده می کنند اما پنتاگون به دنبال آن است که موشک های ضد کشتی نیز در اختیار این نیروها قرار گیرد.

 

همزمان چین از آمریکا خواسته است به «بازی شطرنجی» خود پایان داده و دایما در حال مهره چینی نباشد و تحرکات نظامی را برای نشان دادن قوای نظامی خود در منطقه متوقف کند.

 

این روزنامه ادامه می دهد که «برتری تدریجی چین در داشتن موشک های بالستیک و کروز» موجب شده است تا کارشناسان در پنتاگون هشدار دهند که آمریکا ممکن است در این عرصه عقب تر باشد و باید برای مقابله با برتری چین اقدام کند.

 

آمریکا در تلاش است تا همه نیروهای خود را تقویت کند و به آنها حالت تهاجمی تری بدهد بر اساس این گزارش قرار شده است تفنگداران دریایی آمریکا هم در صورت لزوم برای حمله به ناوشکن های دشمن به نیروی دریایی ملحق شوند.

 

"ووچیان" سخنگوی وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داده است که این کشور در خصوص استقرار سامانه های موشکی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام «سکوت» نخواهد کرد.

 

وزارت خارجه چین هم در بیانیه ای آورده است که آمریکا با «ذهنیت جنگ سرد» در حال تقویت حضور نظامی دایمی خود در منطقه است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------