آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

مشاور ترامپ: چین هزینه خسارت شیوع کرونا را بپردازد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مشاور ترامپ
« پیتر ناوارو » مشاور تجاری کاخ سفید گفت: چین باید به دلیل نقشی که در شیوع ویروس مرگبار کرونا داشته است، هزینه خسارت ناشی از این ویروس را به آمریکا بپردازد.

 به گزارش بخش تجاری شبکه خبری فاکس نیوز موسوم به فاکس بیزنس، ناوارو گفت: فکر می‌کنم به گفت‌وگوهای ملی در این زمینه نیاز داریم؛ هر دو حزب اصلی آمریکا باید درباره غرامتی که چین باید به دلیل خسارت این همه‌گیری در جهان بپردازد، گفت‌وگو کنند.

 

وی چنین استدلال کرد که آمار مالی ناشی از شیوع ویروس در آمریکا بسیار شگفت‌انگیز بوده است.

 

ناوارو توضیح داد: از نزدیک به ۱۰ تریلیون دلار شروع می‌کنیم که تاکنون به سیاست مالی و پولی اختصاص دادیم. به همه خسارتی که این ویروس به طور مستقیم بر اقتصاد ما وارد کرد، نگاه کنید. مردم آمریکا جان خود را از دست داده‌اند هر چند که با هیچ پولی نمی‌تواند جبران جان مردم را کرد و این مبالغ به تریلیون‌ها دلار می‌رسد.

 

ناوارو درباره اینکه چگونه می‌توان چین را راضی کرد که چنین غرامت گسترده‌ای را بپردازد، گفت: این پرسش مهمی است و در سطح من نیست که پاسخ دهم. من فقط می‌گویم که این بحران و نقش چین در ایجاد آن به گفت‌وگوهای ملی نیاز دارد.

 

مشاور تجاری ترامپ، چین را متهم کرده که در مراحل اولیه شیوع ویروس از خطر آن آگاهی داشته و از عمد سبب صدور آن شده است.

 

وی بار دیگر گفت: این یک حقیقت است؛ تنها پرسشی که باقی می ماند این است که آیا این ویروس از آزمایشگاه خارج شد و از نظر ژنتیکی طوری طراحی شده که به عنوان سلاح از آن استفاده شود؟

 

«بحث درباره این موضوع جدی است اما آنچه می توانم به شما بگویم این است که دلیل خطرناک بودن این ویروس این است که از طریق افراد بدون علامت، سرایت می کند، به این معنی که افراد بدون علائم در واقع می توانند ویروس را گسترش دهند. این بسیار غیرعادی است.»

 

این مقام کاخ سفید گفت: درسی که آمریکا باید از این بحران بیاموزد این است که شرکت های آمریکایی تولیدات خود در خارج از کشور را متوقف کرده و فعالیت‌شان را به کشور بازگردانند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌حل‌های بزرگ، بازگرداندن تولید و زنجیره تامین به داخل کشور از طریق تشویق به خرید کالاهای آمریکا یا مقررات‌زدایی است که اسکان شرکت های تولیدی در داخل را آسان‌تر می‌کند.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا بیش از یک میلیون و ۴۸۴ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان‌باخته‌اند که بالاترین آمار در سطح جهان است.

 

شماری از مقام‌های آمریکایی از جمله ترامپ، چین را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان می‌دانند. ترامپ به تازگی به منظور نشان دادن نارضایتی خود از گفت‌وگو با «شی چی پینگ» رئیس جمهوری چین خودداری کرد و گفت: اکنون خواهان گفت‌وگو با رئیس جمهوری چین نیست زیرا به علت نقش این کشور در شیوع ویروس کرونا، از این کشور بسیار ناامید است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------