آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

فرانسه مشروط شدن کمک کرونا به رعایت حقوق پایه‌ای در اتحادیه اروپا را خواستار شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اتحادیه اروپا
وزیر فرانسه در امور اروپا هشدار داده است، دولت‌های اتحادیه اروپا که حقوق اولیه و پایه‌ای مانند برابری و آزادی رسانه‌ای را تضعیف می‌کنند، باید با تحریم‌های مالی و محرومیت از بودجه ۷۵۰ میلیارد یورویی اروپا برای رهایی از تاثیرات مخرب ویروس کرونا مواجه شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، "کلمان بون"، وزیر تازه گماشته امور اروپای فرانسه گفته است، دولتش به دنبال سازوکاری قدرتمند از حاکمیت قانون است که دسترسی به میلیاردها یورو کمک جبرانی اتحادیه اروپا را مشروط به احترام به ارزش‌های پایه‌ای می‌گرداند.

 

بون به فایننشال تایمز اظهار کرد: نمی‌توانیم به شهروندان فرانسوی، لهستانی، مجارستانی و اروپایی بگوییم ما می‌توانیم در اروپا همبستگی مالی داشته باشیم، اما اهمیتی به این ندهیم که چگونه به حقوق اساسی دموکراسی، رسانه آزاد و حقوق برابر احترام گذاشته می‌شود.

 

در اجلاس چهار روزه سران اتحادیه اروپا یک بودجه ۷۵۰ میلیارد یوروریی برای مقابله با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه به تصویب رسید.

 

فرانسه با کشورهای شمال اروپا (نوردیک) و هلند در فشار بر کشورهای عضو که اصول پایه‌ای را جدی نمی‌گیرند، متحد است. بیون گفته است "تحریم‌های مالی چیزی است که ما باید توسعه دهیم چرا که اقدامات قانونی و مالی، قدرتمندترین ابزارها" در برابر نقض قانون هستند.

 

وزیر فرانسه در امور اروپا که پیش‌تر مشاور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در امور اروپا بوده است، خاطرنشان کرد: اگر تردیدی در مورد قوی بودن ارزش‌های اساسی اتحادیه اروپا وجود دارد، بنابراین تردیدی نیز در ذهن هر شهروند درباره ارتباط این پروژه (بسته کمک مالی برای بهبود از کرونا)، وجود خواهد داشت. اروپا فقط یک بازار نیست، بلکه یک پروژه سیاسی و فرهنگی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------