بن‌بست در مذاکرات کابل-طالبان در قطر/کابل: طالبان خواهان حذف نام جمهوری است



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,مذاکرات کابل طالبان
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان در دوحه را رد کرده و تاکید کرد که این گفت‌وگوها با بن‌بست مواجه شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدیق صدیقی، سخنگوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: خواسته‌های طالبان در مذاکرات صلح دوحه در تقابل با قانون اساسی افغانستان است و این گروه به جای توافق صلح، به دنبال بهانه‌جویی است.

 

وی گزارش‌ها مبنی بر شکسته شدن بن بست و تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان را نادرست خواند و افزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان واضح بوده قانون اساسی و مصوبات جرگه مشورتی صلح، چارچوب کاری هیئت افغانستان را مشخص کرده است وهیئت بر است آن مذاکرات را به پیش می‌برد.

 

صدیقی تاکید کرد: خواسته‌هایی از طرف گروه طالبان که مبنی بر حذف نام نظام ما مطرح می‌شود، قابل قبول مردم افغانستان و جامعه جهانی نیست. طالبان از راهکار خشونت‌ و اقدامات تروریستی استفاده می‌کند. در حالی که اصول هیئت مذاکره کنندگان دولت افغانستان در قانون اساسی به صورت واضح بیان شده است.

 

سخنگوی ریاست ‌جمهوری افغانستان همچنین بیان کرد: تمام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی‌ که در نشست ژنو شرکت کرده بودند، خشونت‌ها و حملات طالبان را محکوم کردند و از رهبری روند صلح به مالکیت دولت افغانستان حمایت کردند. دولت افغانستان، از تعهدات خود، در زمینه‌ شفافیت و حساب‌دهی از تطبیق برنامه‌های صلح و توسعه به شرکای بین‌المللی، پاسخ‌گو بوده و به تطبیق و تحقق تعهدات دوجانبه تاکید می‌کند.

 

نشست ژنو، با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی با تعهدات جدید ۱۳.۳ میلیارد دلار برای چهار سال آینده به افغانستان و تأکید بر تداوم همکاری‌های قبلی پایان یافت. مبارزه با فساد، کاهش خشونت‌ها، پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح، حفظ دستاوردهای دو دهه‌ گذشته، تلاش افغانستان بران حفظ ارزش‌های اساسی زنان و شهروندان این کشور، از خواست‌های اساسی شرکت‌کنندگان در نشست ژنو بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------