مسکو: امیدواریم آمریکا طرح معامله قرن را کنار بگذارد/ پیشنهاد مذاکره فلسطین و اسرائیل پابرجاست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , مسکو
وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، دولت منتخب آمریکا طرح یکجانبه معامله قرن را که کاملا به نفع رژیم صهیونیستی است، کنار بگذارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی به روزنامه نگاران گفت، طرح معامله قرن برای طرف فلسطینی کاملا غیر قابل قبول است‌. تلاش ها برای تحمیل مواضع یک طرف بر طرف دیگر به راه حل عادلانه، شفاف و مقبول منجر نخواهد شد.

 

وی درباره احتمال کنار گذاشته شدن طرح معامله قرن توسط دولت منتخب آمریکا گفت، معتقد است این کار شدنی است. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا ممکن است احتمال کنار گذاشتن این طرح دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا را بررسی کند. یک قاعده قانونی بین المللی برای دستیابی به راه حلی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز میان دو طرف فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

 

بوگدانوف ادامه داد، پیشنهاد روسیه درباره دیدار میان فلسطین و اسرائیل همچنان پا بر جاست. عدم مقبول افتادن طرح معامله قرن آمریکا این است که از منافع رژیم صهیونیستی جانبداری می کند. این رویکرد رد شده است زیرا بر پایه هیچ قطعنامه بین المللی و مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت نیست و این تلاش ها از سوی دولت آمریکا سالهاست که انجام می شود. این پیشنهادات یکجانبه آمریکا در برابر پیشرفت مقبول دو طرف سنگ اندازی می کند و به همین دلیل مسکو آماده میزبانی هر دیداری است.

 

وی درباره قبول انجام این دیدار توسط فلسطین و رژیم صهیونیستی در مسکو گفت، روسیه چند سال پیش پیشنهاد برگزاری دیداری مستقیم میان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه پیش شرط را داد اما تحمیل موضع طرفی بر طرف دیگر نامقبول و نادرست است. در آن زمان طرف اسرائیلی به این بهانه که طرف فلسطین دچار دو دستگی است، اتحادی ندارد و دو جنبش فتح و حماس اختلاف دارند، این دیدار را نپذیرفت. به همین تلاش می شود دودستگی حل و فلسطین متحد شود و اساس اتحاد ملی مجدد، برنامه سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین است این سازمان و رژیم صهیونیستی همدیگر را به رسمیت شناختند اما متاسفانه زمان زیادی بدون هیچ گونه حرکتی در مسیر همزیستی مسالمت آمیز و ایمن و منافع مشترک دو ملت فلسطین و رژیم صهیونیستی هدر رفت.

 

بوگدانوف همچنین با اشاره به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که بر لزوم هدایت تلاش ها برای حل بحران سوریه به دست خود سوری ها تصریح دارد، گفت، مسکو امیدوار است دولت جدید آمریکا رویکرد خود را در مورد بحران سوریه تغییر دهد تا با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مطابقت داشته باشد.

 

وی رویکرد کنونی آمریکا در قبال سوریه را "بسیار سختگیرانه و غیر سازنده" توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که دولت بعدی "منطقی با هدف ایجاد صلح در سوریه" را به نمایش بگذارد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، کشورش همچنان با دولت و مخالفان سوریه به طور یکسان در تماس است و از شرکای خود از جمله آمریکایی ها می خواهد موضع متعادل را در پیش گرفته و هم با دولت دمشق و هم با مخالفان این دولت همکاری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------