تسلیحات و ادوات نظامی ساخت آمریکا در دست شبه نظامیان طالبان



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک رسانه انگلیسی به نقل از یک فرمانده طالبان گزارش داد که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، شبه نظامیان طالبان مقداری از ادوات نظامی نیروهای دولتی افغانستان را تصاحب کردند.

به گزارش مهر، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که ۹۰ درصد از فرآیند خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان انجام شده است.

 

در اطلاعیه خبری مورخ ششم ژوئیه آمده است که ایالات متحده به طور رسمی هفت مورد از تأسیسات نظامی خود را به وزارت دفاع افغانستان انتقال داده است.

 

این در حالی است که همزمان با عقب نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، نفوذ طالبان در منطقه از تصاحب تسلیحات ساخت آمریکا گرفته تا تصرف بخش‌های مختلف افغانستان همچنان سیر صعودی دارد.

 

یک فرمانده طالبان در گفتگو با یک رسانه انگلیسی فاش کرد که شبه نظامیان طالبان مقداری تسلیحات و ادوات نظامی از نیروهای دولتی افغانستان به دست آورده‌اند: ۷۰ قبضه اسلحه‌های تک تیرانداز، ۹۰۰ قبضه تفنگ، ۳۰ دستگاه خودروی زرهی، ۲۰ دستگاه خودروی پیکاپ زرهی و ۱۵ دستگاه کامیون زرهی.

 

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، بسیاری از اقلام آمادی ارتش افغانستان که به تصاحب نیروهای طالبان درآمده است، دارای نشان «اموال دولت ایالات متحده آمریکا» هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------