طالبان به مسئولان و ارتش افغانستان پیشنهاد رشوه داده بود



 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، طالبان در ۲۰۲۰ به مقام‌های دولت کابل و ارتش افغانستان برای تسلیم شدن یا تحویل دادن سلاح‌هایشان پیشنهاد رشوه داده بود.

به گزارش ایسنا، این روزنامه همچنین از قول منابعش نوشت، در حالیکه مقام‌های دولت کابل این پیشنهادها را که اوایل ۲۰۲۰ مطرح شده بود، به عنوان آتش‌بس تلقی کردند، در واقعیت اینچنین نبود و طالبان به آنها پول پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن، سربازان افغان سلاح خودشان را به طالبان بدهند.

 

گفته می‌شود که در طول یک سال و نیم آینده این جلسات در سطح مناطق و مراکز ولایات رسید و منجر به تسلیم شدن یکسری از نیروهای افغان شد.

 

یکی از افسران سرویس ویژه افغان به واشنگتن پست گفت، در حالیکه برخی از از افسران به دنبال پول بودند، دیگران متقاعد شدند که شبه‌نظامیان طالبان قدرت را در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی و بین‌المللی به دست می‌گیرند و به همین دلیل می‌خواستند تا از فرصت‌هایی که طرف برنده به دست می‌آورد، بهره مند شوند.

 

روز یکشنبه، پس از آنکه اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از کشور خارج شد، طالبان وارد کابل شد. اشرف غنی گفته که تصمیمش برای جلوگیری از خشونت بیشتر بوده چون طالبان آماده بود که در کابل دست به حمله بزند.

 

محمد نعیم، سخنگوی طالبان نیز گفت که این گروه به جنگ ۲۰ ساله در افغانستان پایان داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------