آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امارات حمله از پایگاه آمریکا در این کشور علیه یمن و عراق را ممنوع کرد / واشنگتن، جنگنده ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند. این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به…

پایان ماموریت ناتو در افغانستان| روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان شرط تعیین کرد



  افغانستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در پی ویدئو کنفرانس وزرای خارجه ائتلاف ناتو گفت که ناتو ماموریت خود را در افغانستان به پایان رسانده است، متحدان اکنون فقط در فرودگاه کابل هستند.

 به گزارش ایسنا، استولتنبرگ گفت: ناتو مأموریت نظامی خود را در افغانستان به پایان رسانده است. هم پیمانان اکنون در فرودگاه هستند. کشورهای مختلف تمام تلاش خود را برای عقب نشینی همه نیروها و بازگرداندن همه تجهیزات انجام داده‌اند.

 

استولتنبرگ توضیح داد که هر کشوری مسئول تسلیحات و تجهیزات تحویل داده شده به افغانستان است.

 

دبیرکل ناتو در پاسخ به این سوال که پس از اتمام ماموریت در افغانستان چه اتفاقی برای تجهیزات می افتد، گفت: "چیزهایی از بین رفتند. اما چیزهایی هم باقی ماند. تعدادی از کشورهای متحد در نشست امروز با پیشنهاد میزبانی از افغان ها حاضر شدند. اگر ما بتوانیم آنها را خارج کنیم، کشورهایی هستند که آماده پذیرش موقت یا دائمی آنها هستند. آنها همچنین آمادگی خود را برای ارسال هواپیما برای این امر را اعلام کردند.

 

وی گفت: "به رسمیت شناختن دیپلماتیک طالبام بستگی به اقدامات آینده آنها دارد، اما حفظ ارتباطات فعلی در محل مهم است، برخی از متحدان ما این کار را انجام می دهند."

 

استولتنبرگ توضیح داد که چنین تماس هایی برای مثال برای سازماندهی حرکت مردم به فرودگاه کابل و نظارت کلی بر وضعیت مفید است.

 

روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان شرط تعیین کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای به رسمیت شناختن گروه طالبان شرط تعیین کرد و گفت این موضوع به اقدامات آنها و مطابقت یافتن رفتار و اعمال این گروه با وعده هایشان بستگی دارد.   

  افغانستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش روز شنبه ایرنا، لاوروف در گفت و گو با رسانه ها افزود: واقعیت هایی در میدان عمل (کنترل طالبان بر افغانستان) وجود دارد که همه می پذیرند. اما بقیه مسائل در مورد به رسمیت شناختن طالبان بستگی به آن دارد که رفتار این گروه تا چه اندازه با بیانیه ها و وعده های آن مطابقت می کند.  

 

 دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل دو روز پیش با نمایندگان گروه طالبان دیدار کرد و مذاکرات خود با این گروه را سازنده خواند.  

 

در همین حال  ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرده است که روسیه در به رسمیت شناختن گروه طالبان عجله نخواهد کرد.

 

روسیه در مورد پذیرش پناهندگان به تعهدات خود توجه می کند 

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره سوالی پیرامون امکان پذیرش پناهندگان افغانی گفت: روسیه در مساله پذیرش پناهندگان به تعهدات خود در عرصه حقوق انسانی بین المللی توجه می کند.   

 

 لاوروف افزود: ما در این زمینه فقط از تعهدات بین المللی خود پیروی می کنیم.  

 

 پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

 

در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست ۲۴ مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی وارد کابل شود.  

 

پیوستن برادر اشرف غنی به طالبان

برادر رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با اعضای ارشد طالبان، به این گروه پیوست.

  افغانستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------