بعد از موسیقی و ورزش، نقاشی هم در کابل ممنوع شد/ تظاهرات زنان افغان در شهر کابل



 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
طالبان به تدریج در حال اعمال ممنوعیت‌های ۲۰ سال گذشته خود در افغانستان هستند.

 به گزارش اعتماد آنلاین، رسانه‌های عربی به نقل از یکی از فعالان افغانستانی خبر دادند جنبش طالبان بعد از اعلام ممنوعیت ورزش زنان و تخریب تمامی آلات ضربی موجود در موسسه ملی موسیقی در پایتخت، اکنون مساله از بین بردن نقاشی‌های موجود در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

شمسیه حسان هنرمند افغانستانی، که محافل هنری او را اولین گرافیست این کشور به شمار می‌آورند، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت، یکی از نقاشی‌های دیواری او در شهر کابل به دست گروه طالبان تخریب شده است.

 

گفتنی است گروه طالبان اعلام کرده است تا زمانی که رهبران این گروه سازوکار مشخصی در مورد ورزش زنان تعیین نکنند زنان حق ورزش کردن نخواهند داشت.

 

طالبان کامندان زن را در کابل خانه نشین کرد

 

حمدالله نعمانی سرپرست شهرداری کابل گفت: طالبان به زنان کارمند شاغل در مشاغلی که امکان انجام آن توسط مردان وجود دارد، دستور داده است در خانه بمانند و برای کار بیرون نروند

 

 تجمع زنان فعال افغان در مقابل وزارت پیشین امور زنان در کابل 

 گروهی از زنان فعال افغان در مقابل ساختمان وزارت امور زنان سابق در کابل (که توسط طالبان لغو شده بود) تجمع کردند و خواستار اعمال حقوق خود شدند.

 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

این کانال در حساب کاربری خود در توئیتر خود نوشت: «فعالان حقوق زنان در مقابل وزارت امور زنان سابق در کابل که در فهرست وزارتخانه‌های اعلام شده از سوی دولت موقت طالبان وجود ندارد، تجمع کردند».

 

رسانه‌های افغان پیشتر گزارش داده بودند که طالبان وزارت امور زنان در افغانستان را لغو کرده و وزارت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر را جایگزین آن کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------