آزمایش سلاح لیزری جدید ارتش آمریکا با قدرت ۳۰۰ کیلوواتی در سال ۲۰۲۲



 ارتش آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ارتش ایالات متحده یک سیستم تجهیزات نظامی لیزری با قدرت ۳۰۰ کیلوواتی را در سال ۲۰۲۲ آزمایش خواهد کرد که قدرت بیش از هر سلاح مشابهی که تا به امروز ساخته شده است، خواهد داشت. 

 به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دولت فدرال آمریکا به جمعی که شامل شرکت" بوئینگ" است، قرارداد ساخت نمونه نخست یک سلاح لیزری ۳۰۰ کیلوواتی را برای ارتش ایالات متحده اعطا کرد.

 

ارتش آمریکا این سلاح را در سال آینده به نمایش خواهد گذاشت.

 

شرکت" جنرال اتمیکس"( General Atomics)، دیگر شرکتی که روی این پروژه کار می کند، می گوید که نمونه نخست این سلاح لیزری، نیروی مرگباری بیشتر از هر سلاح مشابهی که تا به امروز به میدان جنگ رفته است، تولید خواهد کرد.

 

این شرکت افزود:این فن آوری نشان دهنده قابلیت جهشی برای صنایع دفاع هوایی و موشکی است که برای حمایت از تلاش های نوسازی ارتش و مقابله با تهدیدهای نسل جدید در فضای نبرد ضروری است.

 

چه بسا در صورتیکه این سلاح فقط در حد نمایشی ساخته شود، این سیستم نشان دهنده یک گام مهم در مقایسه با لیزرهایی است که ارتش آمریکا در گذشته به آنها دسترسی داشته است.

 

نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ سیستم آزمایشی تسلیحات لیزری( LaWS) را بر روی ناو" یو اس اس پونس" مستقر کرد. طبق گزارش ها این سیستم میتواند یک پرتوی ۳۰ کیلوواتی تولید کند که از آن بیشتر برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای کوچک استفاده می شود.

 

به گفته کارشناسان، یک لیزر ۳۰۰ کیلوواتی علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها میتواند به صورت بالقوه موشک ها، بالگردها و حتی هواپیماها را نیز منهدم کند.

 

این اقدام از طرف ارتش ایالات متحده در حالی انجام می شود که تنور مسابقه ی جهانی ساخت و توسعه تسلیحات، بعد از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت توسط چین داغ شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------