چین؛ مبادله کالا به کالا در شهر قرنطینه شی آن/ معاوضه نینتندو با نودل، سیگار با کلم



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مردی از ساکنان "شی آن" می‌خواست یک گوشی هوشمند و تبلت را با برنج تعویض کند. 

برخی از شهروندان و ساکنان شهر قرنطینه شده "شی‌آن" چین در روزهای اخیر به مبادله کالا به کالا روی آورده اند. آنها از کمبود مواد غذایی خود نگران هستند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، پست هایی در رسانه های اجتماعی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد ساکنان شهر "شی‌آن" در ازای دریافت غذا لوازم و حتی ابزارهای فناورانه خود را با هم تعویض می‌کنند.

 

حدود 13 میلیون نفر از شهروندان شهر "شی آن" از  22 آذر در خانه های خود محبوس شده اند و در حال حاضر امکان خروج از خانه برای خرید را هم ندارند.

 

در روزهای اخیر بسیاری از ساکنان شهر شی‌ان از شرایط نامساعد خود در شبکه های اجتماعی شکایت کرده اند.

 

مقامات غذای رایگان برای خانوارهای قرنطینه شده شهر "شی آن" فراهم کرده اند اما بسیاری از شهروندان می گویند ذخایر غذایی آنها رو به پایان است و هنوز کمک جدیدی دریافت نکرده اند.

ویدئو و عکس های موجود در سایت و رسانه های اجتماعی "وایبو" -جایگزین توییتر" در چین – نشان می دهد که مردم سیگار را با کلم، مایع ظرفشویی را با سیب و پدهای بهداشتی زنان را با بسته های کوچک و بزرگ سبزیجات عوض می‌کنند.

 

یک فیلم کوتاه در رسانه های اجتماعی چین نشان می‌دهد که یک شهروند شی آن کنسول "سوئیچ نینتندوی" خود را با یک بسته نودل فوری و 2 نان بزرگ چینی تعویض می‌کند.

 

 در روزهای گذشته تصاویر  معاوضه "نینتندو" با نوعی "نان چینی" یا تعویض سیگار با کلم  در میان شهروندان شهر قرنطینه شده "شی آن" بازنشر شده است/ عکس: WEIBO

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

یکی از ساکنان به نام "وانگ" به رادیوی آزاد آسیا گفت: "مردم ساکن در یک ساختمان با یکدیگر مبادله کالا به کالا می‌کنند و وسایل خود را تعویض می‌کنند زیرا دیگر چیزی برای خوردن ندارند".

 

این رسانه همچنین گزارش داد که مرد دیگری از ساکنان "شی آن" می‌خواست یک گوشی هوشمند و تبلت را با برنج تعویض کند.

 

یکی از کاربران وایبو نوشت: "شهروندان درمانده به عصر مبادله کالایی رسیده اند. سیب زمینی با گوش پاکن معامله می‌شود".

 

یک کاربر دیگر فضای مجازی چین نیز شرایط فعلی را "بازگشت به جامعه بدوی" توصیف کرد.

 

با این حال برخی نیز خوش بینانه تر به مسائل نگاه کردند و در حساب های کاربری "وایبو" از محبت همسایگان در اشتراک گذاشتن مواد غذایی نوشته ‌اند. آنها این کار را تاثیرگذار خواندند.

 

چند شهروند  شهر "شی آن" مایحتاج روزانه را در مقابل ورودی یک ساختمان مسکونی قرنطینه دریافت می‌کنند- 29 دسامبر 2021 (8 دی)- عکس: GETTY IMAGES

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

شی‌آن در کانون شیوع فعلی کووید در چین قرار دارد و مقامات محلی اقدامات شدیدی را برای قرنطینه شهروندان انجام داده اند که انتقادهای گسترده ای را در فضای مجازی به همراه داشته است.

 

یکی از موضوعات بحث برانگیز در قرنطینه "شی آن" این است که چند ساعت پس از نیمه شب 1 ژانویه (ساعات اولیه سال نو میلادی) به ساکنان یک مجتمع مسکونی در جنوب شهر "شی‌آن" گفته شد که خانه های خود را ترک کنند و به مراکز قرنطینه روند.

 

 شیوع کرونا در شی‌آن بدترین شیوع این بیماری در چند ماه اخیر است. این در حالیست که چین سیاست کووید صفر را به دلیل برگزاری بازی‌های المیپک زمستانی در پکن و نزدیک شدن به سال نوی قمری چینی دنبال می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------