اوکراین: ۵۶۱ سرباز گارد ملی در جنگ کشته شده‌اند / شولتس: تبعات جنگ در اوکراین ۱۰۰ سال باقی خواهد ماند



  اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
فرمانده گارد ملی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که ۵۶۱ سرباز عضو این نیرو که به ویژه به هنگ آزوف تعلق داشتند از آغاز درگیری‌ها با ارتش روسیه تاکنون کشته شده‌اند. 

 به گزارش ایرنا به نقل از  یورونیوز ، این مقام نظامی اوکراینی که در جریان یک نشست خبری به صورت آنلاین سخن می‌گفت در ادامه یادآور شد که بیش از ۱۶۰۰ عضو نیروی گارد ملی نیز تاکنون در نبرد با مهاجمان روس زخمی شده‌اند.

 

با توجه به اینکه وزارت دفاع اوکراین و روسیه معممولا به صورت دقیق از تلفات نیروهای خود صحبت نمی‌کنند ارائه این آمار از سوی یک مقام اوکراینی نادر و کم سابقه ارزیابی شده است.

 

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اواسط ماه گذشته میلادی شمار سربازان کشته شده کشورش را در مناقشه جاری با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر تخمین زده بود.

 

تازه‌ترین گزارش ها حاکیست که نزدیک به ۱۳ میلیون اوکراینی آواره شده اند که از این تعداد بیش از ۵ میلیون نفر از کشور خارج شدند و بقیه به مناطق دیگر داخل کشور رفتند.   

 

شولتس: تبعات جنگ در اوکراین ۱۰۰ سال باقی خواهد ماند

 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه با هشدار به اروپا در مورد پیامد های جنگ اوکراین گفت که پیامدهای این جنگ یکصد سال باقی خواهد ماند.

 

  اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزاش ایرنا ، شولتس در یک کنفرانس خبری در برلین با مقایسه جنگ اوکراین با وضعیت کشورش در جنگ جهانی دوم  تصریح کرد: افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند به خوبی اطلاع دارند که بمب‌های جنگ دوم جهانی هنوز کشف و خنثی می‌شوند و تهدید نسبت به انفجار بمب‌ها همچنان وجود دارد.

 

وی سپس هشدار داد: بنابر این اوکراین هم اکنون باید خود را برای یک مبارزه ۱۰۰ ساله در برابر تبعات این جنگ آماده کند.

 

صدراعظم آلمان خواستار همکاری کشورهای غربی برای بازسازی اوکراین پس از جنگ گفت: همه ما می‌دانیم که چنین جنگ‌هایی عواقب بلند مدت به همراه دارد.

 

سخنگوی کرملین : مذاکرات روسیه و اوکراین کند و ناکارآمد است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: روند مذاکرات بین روسیه و اوکراین بسیار کند و ناکارآمد است زیرا در حال حاضر هیچ میانجی‌گری میان طرفین نیست.

  

به گزارش اردو پوینت، پسکوف چهارشنبه شب در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات (میان روسیه و اوکراین) به میانجی نیاز است یا خیر؟ گفت: همانطور که می دانید، مذاکرات بدون میانجی آغاز شده و روند به کندی  ادامه دارد.

 

  اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سخنگوی مسکو همچنین خاطرنشان کرد که روسیه از تلاش های ترکیه برای ایجاد شرایط لازم برای نشستی که در استانبول برگزار شد، قدردانی می کند.

 

پسکوف علاوه براین در مورد اظهارات اخیر "آوریل هاینس" مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره آمادگی روسیه برای درگیری طولانی مدت گفت که عملیات نظامی ویژه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

 

پسکوف تاکید کرد: به عنوان یک راهنما، پیشنهاد می‌کنیم بر اظهارات (ولادیمیر پوتین) رئیس‌جمهور روسیه تمرکز کنیم که در آن وی تکرار و اخیراً تأیید کرد که عملیات ویژه نظامی طبق برنامه پیش می‌رود.

 

سخنگوی کرملین همچنین گفت که هیچ برنامه ای برای اعلام حکومت نظامی در روسیه وجود ندارد.

 

پسکوف در مورد مرگ "لئونید کراوچوک" اولین رئیس جمهور اوکراین گفت که پوتین برنامه ای برای تسلیت ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------