تشخیص ذات الریه به کمک یک الگوریتم یادگیری ماشینی



ذات الریه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای تشخیص ذات الریه شناسایی شد.

به گزارش سیناپرس، ذات الریه یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است و با اینکه هر کسی ممکن است دچار این بیماری شود، اما کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از دیگران در معرض خطر عفونت ریه قرار دارند، زیرا دستگاه ایمنی بدن آنها در برابر میکروب‌ ها، قدرت کمتری دارد.

 

تشخیص و درمان زودهنگام ذات الریه، برای افزایش شانس بهبودی، حیاتی است. روش‌ های تشخیص موجود، شامل طیف وسیعی از آزمایش ‌های خون و اسکن قفسه سینه است. حالا محققان دانشگاه هانیانگ، الگوریتمی را توسعه داده اند که قادر است ذات الریه را بر اساس پاسخ های ضربه ای اتاق با استفاده از صداهای سرفه، تشخیص دهد.

 

تیم تحقیقاتی، یک الگوریتم یادگیری ماشینی را برای شناسایی صداهای سرفه و تشخیص اینکه آیا فرد به ذات الریه مبتلا است یا خیر، ایجاد کرده اند.

 

از آنجایی که هر اتاق و دستگاه ضبط متفاوت است، محققان، ضبط‌ های خود را با پاسخ‌ های ضربه‌ ای اتاق، که نحوه واکنش آکوستیک یک فضا به فرکانس ‌های صوتی مختلف را اندازه‌ گیری می‌ کنند، تقویت کردند. ترکیب این داده ها با صداهای سرفه ضبط شده، به الگوریتم طراحی شده اجازه داد که بتواند متناسب با هر محیطی، کار کند.

 

پژوهشگران اظهار داشته اند: بررسی وضعیت بیمار با استفاده از این الگوریتم، نه تنها درمان و تشخیص ذات الریه را آسان تر می کند، بلکه هزینه های پزشکی را نیز کاهش می دهد.

 

محققان نتایج تحقیقاتی خود را در نشست انجمن آکوستیک آمریکا که از ۵ تا ۹ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار می شود، ارائه داده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------