هشدار محققان: غذاهای فرآوری شده نخورید



اخبار,اخبار پزشکی

نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که مصرف غذاهای فرآوری شده به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که مصرف غذاهای فرآوری شده به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

 

غذاهای فرآوری شده، نوعی محصول غذایی هستند که دستخوش فرآیند صنعتی قرار می‌گیرند؛ با استفاده از فرآیندهای شیمیایی، طعم و بافت‌های این غذاها برای جذب مصرف کنندگان ساخته می‌شوند.

 

غذاهای فرآوری شده پر از قند، چربی‌های اشباع شده و کربو هیدرات‌ها هستند که باعث افزایش چربی برای مصرف کننده می‌شوند. علاوه بر این، آنها حاوی محصولات شیمیایی مثل گلوتامات مونو سدیم و شربت ذرت هستند که منجر به اضافه‌وزن و چاقی می‌شوند.

 

این پژوهش که توسط محققان فرانسوی صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف غذاهای فرآوری شده ریسک بروز مرگ زودرس را تا دو سوم افزایش می‌دهد. 

 

تحقیقات فرانسه همچنین بیانگر‌ آن است که هر 10 درصد افزایش در مصرف غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را 12 درصد افزایش می‌دهد.

 

تحقیقات جداگانه‌ای در اسپانیا انجام شده که نتایج آن نشان می‌دهد، افرادی که در روز 4 وعده یا بیش‌تر غذاهای فرآوری شده مصرف می‌کنند، به میزان 62 درصد در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------