اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر عجیب موسیقی بر هوش جنین



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر عجیب موسیقی بر هوش جنین
محققان دریافته اند که گوش دادن به برخی موسیقی ها می تواند بر سلامت و هوش جنین تاثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی روش‌ها به عملکرد بهتر و رشد نوزاد کمک زیادی می‌کنند. نوزاد قبل از تولد به برخی عوامل مانند صدا‌ها واکنش نشان می‌دهد و قادر است به محرک‌های اولیه پاسخ دهد. برخی از این محرک‌ها مانند ضربان قلب مادر و صدا‌های دیگر مانند موسیقی هستند.

 

طبق مطالعات بدست آمده مادرانی که در دوران بارداری موسیقی‌های ملایم گوش داده اند نوزاد آن‌ها نسبت به دیگر نوزادان کم تهاجمی ترند. اثر شنیدن موسیقی در دوران جنینی مشاهده شده است که باعث بهبود یادگیری در بزرگسالی می‌شود.

 

البته قدرت شنوایی جنین بستگی به زمان حاملگی و خصوصیت صدا هم دارد. شروع شنوایی جنین انسان از ۲۸-۲۶ هفتگی شش ماهگی مشاهده می‌شود. سر و صدای جفت وصدای مادر نقش مهمی در تحریک شنوایی جنین در رحم دارد. جنین این صدا‌ها را و حتی صدا مادر را بخاطر می‌سپارد. بیشتر مطالعات نشان دهنده توانایی تشخیص موسیقی در مغز جنین انسان است.

 

مطالعات نشان می دهد  که شنیدن موزیک در دوران حاملگی باعث کاهش فشار عصبی، عصبانیت و افسردگی در مادر می‌شود. ماداران بارداری که در این دوره موسیقی گوش می‌دهند، اصلا دچار استرس زایمان نمی‌شوند. موزیک‌های مناسب می‌تواند راه ارزان برای کاهش عصبانیت و استرس در زنان حامله‌ای که با ریسک بالای حاملگی مجبور به استراحت مطلق هستند شود. زیرا استرس و اضطراب مادر هم به راحتی به نوزاد منتقل می‌شود.

 

معمولا حافظه بلند مدت در مغز جنینی که در معرض شنیدن موسیقی قرار می‌گیرد بهتر عمل می‌کند.  پژوهشگران بر این باورند که قرار گرفتن در معرض موسیقی در این دوران رشد مغز و توسعه شنوایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  هرچند تحقیقات نشان می‌دهند جنین می‌تواند جزئیات بسیاری را به خاطر بسپارد، اما نمی‌دانیم نوزاد چه مدت می‌تواند این اطلاعات را به خاطر داشته باشد.  اما نوزادان توانایی‌های یادگیریشان تا مدت‌ ها زیاد خواهد بود. 

 

مطالعات نشان داده است که مادران با گوش دادن به موسیقی می‌توانند روند زایمان طبیعی  بهتری را داشته باشند. این حالت به این دلیل است که ما فقط به خود موسیقی گوش نمی‌دهیم، بلکه با آن ارتباط برقرار کرده و آن را کاملا احساس می‌کنیم.

 

با توجه به این توضیحات، بیشتر پزشکان متخصص زنان و زایمان فکر می‌کنند که گوش دادن به انواع موسیقی‌ها، بخش‌هایی از ذهن مادر باردار را تحریک کرده و در کنار آن، تجارب شادی را به فرد منتقل می‌کند که به نوبه خود، درد ناشی از روند طبیعی زایمان را در بدن مادر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

 

علاوه بر این موارد، شنیدن موزیک به عنوان یک درمان اساسی در کاهش اضطراب زنان باردار بسیار موثر است، زیرا می‌تواند به زنان کمک کند تا میزان استرس خود را در حین انجام عمل زایمان طبیعی کاهش داده تا کمتر در معرض درد باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------