اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید نان فانتزی نخورند!



اخبار,اخبار پزشکی,نان فانتزی
عضو هیات علمی و پزشک متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف نمک‌های یددار، قهوه و نان‌های فانتزی پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر امید توپچیان اظهارکرد: پرکاری تیروئید دومین اختلال شایع غدد اندوکرینی پس از بیماری دیابت است که بیماری گریوز شایع‌ترین نوع آن به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه این بیماری در زنان هشت برابر مردان است، افزود: حداکثر شیوع آن در دهه دوم تا چهارم زندگی است و میزان بالای هورمون این غده می‌تواند سوخت و ساز بدن را سرعت بخشیده و علایمی نظیر اضطراب، کاهش وزن بدون دلیل، تورم غده تیروئید و فعالیت بیش از اندازه ایجاد کند.

 

توپچیان تصریح کرد: پرهیز از مصرف هر نوع ویتامین یا مکمل حاوی ید، غذا‌های دریایی نظیر ماهی و سوشی، استفاده زیاد از تخم مرغ، میوه‌های خشک، کنسرو سبزیجات، بیشتر شکلات ها، محصولات سویا، نمک‌های دریایی و غذا‌های نمک سود شده و مانده مانند ژامبون، ماهی دودی و آزاد، گوشت گاو نمک سود شده، ترشی کلم، کالباس یا گوشت‌های سرد در مبتلایان به پرکاری تیروئید لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 

وی مصرف نان‌های خانگی که از نمک‌ها و روغن‌های بدون ید استفاده شده را برای مبتلایان به این اختلال مفید و مناسب برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از آجیل‌های بی نمک، روغن‌های گیاهی، پاپ کرن بدون نمک، مربا، ژله، گوشت‌های تازه خریداری شده از قصابی، سبزی‌ها و میوه‌های تازه (اسفناج و بروکلی کم)، جو و محصولات به دست آمده از غلات و ماکارانی‌ها بدون مواد افزودنی و حاوی ید و ... به مبتلایان به این اختلال توصیه می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------