انتقال بیماران مبتلا به کرونا از قم به اصفهان شایعه است



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طبق دستورالعمل کشوری هیچ بیماری حتی در شهرستان های یک استان نیز امکان جابجایی ندارد، چه برسد به انتقال از یک استان به استان دیگر.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مطلب انتقال بیماران قمی مبتلا به کرونا و استقرار در ورزشگاه های تجهیز شده اصفهان، اظهار کرد: این مطلب شایعه است و متاسفانه همه چیز را بهم ریخته است. در اصل صحبتی با محوریت هلال احمر مطرح شده و قرار شد برخی مکان ها به عنوان نقاهتگاه برای برخی بیماران اصفهانی که حال عمومی خوبی دارند، اما جواب تست کرونا آنها مثبت بوده در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه جابجایی بیمار از یک استان به استان دیگر به لحاظ عملی رد شده و این مطلب شایعه است، افزود: افرادی هستند که ترخیص شده، اما جایی برای مراقبت در منزل ندارند و یا شخصی از خانواده دارای بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی است که به این مکان ها منتقل می شوند.

 

نجیمی ادامه داد: این افراد برای طی ۱۴ روز دوره بیماری به مکان های اردوگاهی منتقل شده و تحت مراقبت قرار می گیرند تا پس از بهبود کامل به شرایط عادی جامعه برگردند.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: بیماران با شرایط حاد در بیمارستان می مانند و تحت خدمت رسانی قرار می گیرند و تنها کسانی که مرخص شده یا درمان سرپایی داشتند به نقاهتگاه منتقل خواهند شد.

 

نجیمی با رد تجهیز ورزشگاه ها به عنوان نقاهتگاه، خاطر نشان کرد: محوریت نقاهتگاه با هلال احمر است، اما ورزشگاه‌ها به هیچ وجه به عنوان نقاهتگاه انتخاب نمی شود و تمرکز بر اردوگاه ها و جاهایی است که آمادگی و سیستم بهداشتی لازم را دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------