اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مصرف «مکمل‌ها» نقشی در پیشگیری از کرونا ندارد



اخبار,اخبار پزشکی
رئیس بخش مراقبت‌های بالینی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه داروهای مکمل در پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: مصرف این داروها خصوصا در افرادی که ضعف سیستم ایمنی و زمینه‌ای ندارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

به گزارش فارس، فرزانه داستان، رئیس بخش مراقبت‌های بالینی بیمارستان  مسیح دانشوری در باره اینکه آیا دارو و یا درمانی برای پیشگیری از بیماری کرونا وجود دارد، اظهار کرد:هنوز تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی برای درمان قطعی این بیماری پاسخ درستی به دست نیاورده اند.

 

این متخصص داروسازی بالینی با اشاره به بیماری نوظهور کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: در عین حال  صرفا برخی مطالعات بر این اساس است که شماری از داروهای مکمل همانند زینک و ویتامین D و C  می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن فرد کمک کند.

 

وی ضرورت پرهیز از مصرف مداوم و خودسرانه داروهای مکمل را مورد تاکید قرار داد و افزود: مصرف این داروها خصوصا در افرادی که مشکل ضعف سیستم ایمنی و زمینه‌ای ندارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

داستان خاطرنشان کرد: افرادی که در گروه‌های در معرض خطر قرار ندارند، صرفا می‌توانند با تغذیه مناسب بدن خود را در مقابل بیماری‌های ویروسی مقاوم کنند و به هیج عنوان نیاز به مصرف مکمل خاصی ندارند.

 

رئیس بخش مراقبت‌های بالینی با اشاره به اینکه هنوز هیچ دارویی با هدف پیشگیری از کرونا ویروس در دنیا وجود ندارد، گفت:  برخی مطالعات به ترکیبات و یا داروهایی برای درمان و پیشگیری از این ویروس تاکید دارند، اما همچنان به دلیل ناکافی بودن این تحقیقات و عوارض و تداخلات دارویی به هیج عنوان توصیه نمی‌شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مناسب ترین راه پیشگیری از بیماری کوید ۱۹ را شستشوی مداوم دست‌ها، توجه به توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از تردد در اماکن عمومی و استفاده از تغذیه درست و مناسب ذکر کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین D در افرادی که کمبودی برای تامین این ویتامین در بدن ندارد ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: درباره افرادی که سابق بر این نیز به صورت ماهانه این دارو را مصرف می‌کردند توصیه می‌شود دارو را قطع نکنند و همچنان به روند سابق ادامه دهند.

 

داستان گفت: دسته‌ای از داروهای ضد ویروس، مسکن و کمک کننده  در دستورالعمل کشوری برای درمان بیماری کرونا ذکر شده ولی این به این معنی نیست که این داروها می‌تواند از ابتلا به این بیماری نیز پیشگیری کند؛ بنابراین لازم است مردم از خود درمانی و مصرف خودسرانه هر گونه دارو و یا مکمل برای پیشگیری از کرونا پرهیز کنند.

 

رئیس بخش مراقبت‌های بالینی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه داروهای کمک کننده به درمان بیماری کرونا دودسته هستند، خاطرنشان کرد: دسته‌ای از این داروها برای درمان بیماران بستری مبتلا به کرونا استفاده می‌شود و دسته دیگری از داروها برای بیمارانی که در منزل تحت مراقبت هستند، توصیه می شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف دارو در بیماران سرپایی،  خاطرنشان کرد: گروه‌هایی از مبتلایان به کرونا نیاز به مصرف هیچ گونه دارویی ندارند و صرفا باید مراقب باشند تا انتقال به سایرین صورت نگیرید و در عین حال هم مبتلایانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند (پس از مثبت شدن تست کرونا) داروهایی مداخله‌ای و کمک کننده به  این افراد برای استفاده در منزل تجویز می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در ۸۰ درصد مبتلایان صرفا درمان‌های حمایتی موثر و کاراست و اصلا نیازی به مصرف دارو ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------