مسمومیت 11 نفر ناشی از مصرف الکل صنعتی در خوزستان/ مرگ 24 نفر در آذربایجان غربی



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت الکلی در خوزستان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۱ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در ۲۴ ساعت گذشته، در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حسین کاملی بیان کرد: مجموع مراجعان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکلی به مراکز درمانی خوزستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰۶ نفر بوده که متاسفانه ۷۱ نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

 

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مسمومیت ها به دلیل ناآگاهی و نبود آشنایی با عوارض سوء مصرف الکل بوده است.

 

کاملی گفت: مسمومیت عمده این افراد با الکل متانول بوده که مهمترین عارضه مصرف آن، از دست دادن بینایی و افزایش اسیدوز خون است؛ راه درمان مسمومیت الکلی تعجیل در رساندن شخص مسموم به بیمارستان و اقدام برای دیالیز است.

 

مدیر روابط عمومی جندی شاپور اهواز با اشاره به جذب سریع الکل در بدن ادامه داد: عوارض سوء مصرف الکل تقلبی یک یا ۲ ساعت پس از مصرف رخ می‌دهد که این مساله باعث بروز سرگیجه ، مشکلات حاد تنفسی، عارضه بینایی، تشنج و در نهایت منجر به مرگ خواهد شد.

 

کاملی اضافه کرد: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود به هشدارهای مسوولان بهداشت و درمان توجه کرده و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

 

 مصرف الکل ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی به کام مرگ برد

 استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مصرف الکل در این استان طی روزهای گذشته تعداد ۲۴ نفر را به کام مرگ برد.

 

محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع مسمومیت های ناشی از مصرف الکل در استان را ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه این تعداد بروز  مسمومیت، دلایل فرهنگی در جامعه دارد که به دلیل ناآگاهی های بهداشتی و درمانی افراد را دچار مشکلات جسمانی کرده و هزینه های سنگینی به بخش مهمی از امکانات درمانی کشور و استان وارد می کند.

 

وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۰۰ مسموم ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی، تعداد ۷۸ نفر به علت شرایط وخیم خود از دستگاه های تنفسی و درمانی ویژه بیماران کرونایی استفاده کرده اند که این رقم در شرایط حاد کنونی ضربه ای به سیستم درمانی به شمار می رود.

 

88 فوتی در فارس به علت مصرف الکل صنعتی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس،گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ و شیوع بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ماه ۸۸ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل صنعتی فوت کرده‌اند.

 

محمد جواد مرادیان، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان فارس تا ساعت امروز ۶۹۶ نفر در اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۶۰۸ مورد نفر تحت درمان هستند و ۸۸ نفر از این تعداد نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی ادامه داد: از ۶۰۸ نفری که براثر مصرف الکل صنعتی در این استان دچار مسمومیت شده و تحت درمان قرار دارند هنوز هیچ موردی بهبوی کامل نیافته اند، عده ای بستری هستند و برخی دیگر نیز بطور مداوم در حال کنترل و طی مراحل درمان قرار دارند.

 

دکتر مرادیان توضیح داد: افرادی که بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت می شوند ارگان های مختلفی در بدن آنها درگیر و متاثر از این موضوع می شود که به همین دلیل این افراد باید بطور مداوم در مراکز درمانی و یا در نوبت های بعدی ویزیت شوند و مورد معالجه قرار گیرند.

 

وی اظهار داشت: میانگین سنی افرادی که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس،تاکید کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی، مرگ آفرین است و نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

 

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

 

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------