اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آمار کرونا در ایران به 135 هزار و 701 نفر رسید/ 58 نفر دیگر فوت شدند



اخبار,اخبار پزشکی,جهانپورر
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۴۱۷ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

 

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

 

جهانپور افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می شوند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید.

 

وی بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

 

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

جهانپور اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: روند ثبات و کاهش نسبی موارد بستری ناشی از کووید ۱۹ را در کشور شاهد هستیم. در همه روزهای اخیر با گسترش فرآیند بیماریابی و شناسایی زودهنگام، تعداد کلی مبتلایان شناسایی شده بیشتر شده است.

 

وی بیان کرد: امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این همکاری با نظام سلامت را انجام بدهند و به مرحله مهار بیماری نزدیک‌تر شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------