وضعیت شیوع کرونا در گلستان و ایلام قرمز شد/ جایگاه دوم استان کرمانشاه در روند شیوع کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در گلستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که با اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داد.

عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود توصیه‌ها و تاکیدات فراوان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بعد از کاهش موج نخست کرونا و لغو محدودیت‌ها، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشد که نتیجه آن اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در استان است.

 

وی افزود: براساس آخرین آمار اعلام شده از بررسی وضعیت ۱۴ شهرستان استان و براساس تعداد بیماران بستری، شهرستان‌های بندرگز، گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: به غیر از شهرستان‌های کردکوی و گمیشان که وضعیت آنها سفید اعلام شده، شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گالیکش در وضعیت زرد قرار دارند.

 

فاضل گفت: اگر روند شیوع ویروس کوئید ۱۹ ادامه داشته باشد، قرمز شدن همه شهرهای استان دور از انتظار نیست.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۴۶۰ بیمار حاد تنفسی با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری استان هستند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد بیماران کوئید ۱۹ کیفیت رسیدگی به بیماران کاهش یافته و با افزایش بار بیمارستانی، آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از این ویروس بیشتر خواهد شد.

 

وی همچنین از جان باختن ۶ کودک در این استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا ابتدای هفته جاری هشت هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که تاکنون ۸۰ درصد آنان مرخص شدند.

 

فاضل از مردم خواست، از حضور در اجتماعات خودداری کرده و ضمن استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

 

درویشعلی حسن‌زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی و مراکز عرضه و فروشگاهی به زیر ۲۰ درصد رسیده، گفت: براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح ویژه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی از هفته آینده اجرا خواهد شد.

 

اعلام وضعیت قرمز در گنبدکاووس باعث شد تا فرماندار این شهرستان، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مانند تعطیلی بازارچه مرزی اینچه‌برون، امامزاده یحیی بن زید، تمامی مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه، بازار هفتگی (جمعه بازار)، میدان دام، گیم‌نت‌ها، پارک‌های بازی و مینی‌ پارک‌ها و برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کند.

 

عبدالقدیر کریمی تاکید کرد که تالارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کافه‌ باغ‌ها نیز شامل این تعطیلی شده و برگزاری هرگونه جلسه و تجمعات گروهی و مذهبی از سوی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اشخاص منوط به کسب مجوز از فرمانداری است.

 

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و هشت هزار و ۹۵۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

 

ایلام به وضعیت قرمز کرونا بازگشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اعلام ورود موج رو به افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام گفت: وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان حاد و ضرورت دارد اعمال محدودیت‌ها به اجرا در آید.

 

محمد کریمیان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان حاد و ضرورت دارد اعمال محدودیت‌ها به اجرا در آید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برداشتن محدودیت‌ها، بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، نادیده گرفتن فاصله اجتماعی موجب آن شده است که آمار مبتلایان به کرونا رشد تصاعدی و هشدارگونه داشته باشد.

 

وی افزود: انچه آمار مراجعان با نشانه مثبت به کروناویروس در ایلام نشان می‌دهد آن است که نه تنها وضعیت قرمز در ایلام حادث شده است بلکه ادامه این روند موجب وضعیت اضطرار و حاد در ایلام را به وجود خواهد آورد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: نظر و خواسته ما در دانشگاه علوم پزشکی به اعمال محدودیت‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعمال محدودیت‌ها، بی‌توجهی شهروندان به نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خطر را در ایلام مضاعف کرده است.

 

کریمیان گفت: نادیده گرفتن آثار و تبعات آلودگی به کرونا ویروس نادیده گرفتن "مرگ"و بستری و آوارگی و گرفتاری اعضای خانواده‌ها در راهروهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

 

وی گفت: شهروندان عزیز به خود آیند و با رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی به آلودگی به کرونا ویروس "نه" بگویند.

 

آژیر خطر شمار مبتلایان کرونا در فارس به صدا درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به کرونا در فارس خبر داد و گفت: آمار ۲۴ ساعت گذشته استان فارس، نشانگر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برابر کرونا است و آژیر خطر را برای این استان به صدا در آورده است.

 

مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در  نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و براساس آمارهای ارسالی از آزمایشگاه های تخصصی کرونا  در سطح استان، آمار شناسایی موارد جدید بی سابقه بوده و وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع کرونا برگردانده است.

 

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر کرونا ، افزود: آمار صعودی مبتلایان در فارس، نشان دهنده بی توجهی و جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در مقابله با این بیماری است.

 

روند صعودی مبتلایان در فارس و امکان ایجاد محدودیت های جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد: آمار مبتلایان در فارس در مسیر افزایشی است و این امر می تواند باعث اجرای دوباره محدودیت هایی در زمینه تعطیلی مشاغل شود.

 

لطفی یادآور شد: آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای شیوع کرونا  در فارس، بی سابقه بوده و این امر بار بسیار زیادی به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می کند.

 

وی از آمادگی بیمارستان های استان با تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با بیماری کرونا  خبر داد و بر انجام مراقبت های بهداشتی برای کارکنان مراکز درمانی در راستای حفظ سلامت آنان تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: لازم است کارکنان تمامی دستگاه ها، سازمان ها، ادارات و مراکز ارایه دهنده خدمات، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

 

همچنین در این نشست، از سوی اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه، گزارشی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود در مراکز درمانی، وسایل حفاظت فردی، تعداد تخت های ویژه، آمادگی بیمارستان های شیراز، سلامت تیم های درمانی، تعداد بیماران بستری، بخش های اورژانس، بستری، اتاق عمل و ظرفیت تخت های بیمارستانی و وضعیت انبار دارویی ارایه شد.

 

جان‌باختگان کرونا در هرمزگان 4 برابر شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون شمار جان باختگان در هرمزگان ۴ برابر افزایش یافته و از ۳۲ نفر به ۱۳۲ نفر رسیده است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در کاشان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان از افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا و موارد مثبت آزمایش های کویید ۱۹ در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، محمدرضا شریف ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کاشان اظهار داشت: به همه شهروندان توصیه می‌شود ضمن حفظ آرامش و خونسردی، رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مداوم و صحیح دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند؛ حتما از حضور در تجمعات و نقاط شلوغ و غیر ضروری پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان و کادر درمان و بهداشت با استفاده از همه ظرفیت و توان خود آماده مدیریت و مقابله با موج دوم کرونا در کاشان هستند.

 

شریف تصریح کرد: روز گذشته همزمان با بستری شدن ۷ مورد جدید در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تعداد بیماران بستری مبتلا به کویید ۱۹ به ۳۸ نفر رسیده است.

 

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان خاطر نشان شد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات بستری، سرپایی و تشخیصی این مرکز بهره مند می شوند.

 

شریف با بیان اینکه بیمارستان به حالت عادی خود در زمان قبل کرونا بازگشته است ولی همچنان شهروندان بیمارستان هراس دارند،گفت: عدم مراجعه برخی از بیماران نیازمند به دلیل ترس از ابتلا به بیماری حاد تنفسی است.

 

جایگاه دوم استان کرمانشاه در روند شیوع کرونا

معاون کل وزارت بهداشت گفت: استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا و تعداد موارد بستری جایگاه دوم کشور را دارد.

 

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی عصر امروز نشست در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر دومین استان کشور از نظر روند شیوع بیماری و افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کووید-19 است باید اقدامات جدیدی انجام شود که خوشبختانه برنامه‌ها و اقدامات صحیحی در این راستا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌ بینی انجام شده جهت افزایش تعداد تخت‌های بستری در هفته‌های آتی مشکل خاصی در خصوص تأمین امکانات درمانی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

 

حریرچی گفت: جهت عادی سازی شرایط درمانی مراکز بیمارستانی در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران که به دلیل بیماری‌های مختلف دچار مشکل شده‌اند اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی افزود: بنابراین در این راستا پیشنهاد می‌کنم با توجه به ضرورت ادامه روند درمانی این نوع بیماران کمیته‌ای جهت مدیریت و بازگشایی مجدد بخش‌های غیرکرونایی و ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران مختلف تشکیل شده و پروتکل‌های لازم پیش‌ بینی شود.

 

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری در ایام اخیر پیش‌بینی لازم جهت افزایش 100 تخت در هفته را انجام داده و اقدامات اجرایی لازم صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: بیشترین آمار ابتلا در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که به‌دلیل انجام مسافرت‌ها و مراسم و همچنین عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی بوده است. 

 

مرادی گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) 17 تا 20 درصد از بیماران ارجاعی از استان‌های اطراف بوده که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملا به صفر رسیده است و این امر سبب کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلا در بیمارستان بوده است‌.

 

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: پیش بینی انجام شده در ابتدای فرآیند برای 1000 تخت بستری بوده که در فاز‌های مختلف راه‌اندازی شده است و خوشبختانه تاکنون مشکل و کمبودی در تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

 

وی عنوان کرد: 130 تخت خالی در مراکز کرونایی وجود دارد و پیش‌‌بینی‌های لازم جهت افزایش این تعداد نیز انجام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------