جزییات توزیع واکسن آنفلوآنزا اعلام شد/ چهار گروه در اولویت دریافت واکسن هستند



اخبار,اخبار پزشکی,واکسن آنفلوآنزا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بخش اول که حدود ۱۳ هزار دُز است به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان تحویل داده شد و با توجه به پیگیری‌های انجام شده تمام بیمارستان‌های دولتی واکسن را دریافت نموده‌اند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌ها نیز واکسن تزریق و در سامانه سیب نیز ثبت شده است.

به گزارش فارس، دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در سالن جلسات مرکز توسعه استان، اظهار داشت: بخش اول که حدود ۱۳ هزار دُز است به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان تحویل داده شد.

 

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تمام بیمارستان‌های دولتی واکسن را دریافت نموده‌اند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌ها نیز واکسن تزریق و در سامانه سیب نیز ثبت شده است. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، در هفته گذشته، استان کرمانشاه بالاترین میزان تزریق واکسن را در کشور داشته است.

 

وی اضافه کرد: بخش دوم واکسن آنفلوآنزا نیز روز گذشته دریافت شد و قرار است در روزهای آینده واکسن به بیمارستان‌های بخش خصوصی و نظامی نیز تحویل گردد و توزیع واکسن در بهزیستی و سرای سالمندان تا هفته آینده  انجام خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین در روزهای آتی واکسن در اختیار بیماران خاص و مادران باردار نیز قرار خواهد گرفت و جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی نیز برای دریافت واکسن در اولویت خواهند بود.

 

شکیبا افزود: باتوجه به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا در استان و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌ها خواهیم داشت و در این زمینه قرار است شهرداری کرمانشاه نیز همکاری موثرتری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته استفاده از ماسک در استان در روزهای اخیر بیشتر شده که نقش رسانه‌ها و در خصوص اجرا و رعایت پروتکل‌ها در این رابطه بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------