بحران کرونا در اصفهان/ فاجعه نزدیک است



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود، گفت: در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزان‌مان باشیم.

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: تعداد بیماران بستری به بیش از هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده به عدد ۲ هزار بیمار برسیم که رقم بسیار بالایی است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه احتمال می‌رود با اضافه شدن چند صد بیمار دیگر مجبور شویم دوباره بعضی از بیمارستان‌هایی که به آن‌ها استراحت داده بودیم را وارد مدار کنیم، افزود: تعداد موارد حاد و فوت بسیار آمار نگران کننده‌ای در استان اصفهان دارد و مرگ به بیش از ۵۰ نفر رسیده است، شرایط استان اصفهان فوق حاد است و با این روند پیش‌بینی‌مان فاجعه‌بار است.

 

وی با تأکید بر اینکه محدودیت‌ها نیاز ضروری استان اصفهان است و باید فعالیت‌هایی انجام دهیم که جلوی این روند گرفته شود، گفت: اگر از الآن فکری به حال محدودیت‌ها نکنیم و با محدودسازی روند شدید پیک بیماری را مهار نکنیم به جرأت می‌گویم، سیستم بهداشت و درمان ما با این روند افزایش بیمار نمی‌تواند تاب‌آوری و مقاومت کند.

 

نجیمی با بیان اینکه تاکنون هر امکانی در بهداشت و درمان استان اصفهان بوده است را بسیج کرده‌ایم و با این روند باز هم نیاز به افزایش ظرفیت داریم، عنوان کرد: مردم بدانند کادر درمان خسته شده‌اند و تخت آی سی یو و بستری بسیار محدود است، تا حدودی می‌توانیم تخت‌ها را اضافه کنیم، اگر همه امکانات را هم به کرونا اختصاص دهیم، باز هم یک محدوده محدودی داریم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با این روند افزایش بیماری هر تعداد تخت در آینده اضافه کنیم باز هم پاسخگو نیست، بیان کرد: مسؤولان استانی باید یک تصمیم جدی و عاجل بگیرند و اعلام محدودیت‌ها درمان کار و خیلی کمک‌کننده نیست بلکه پایبندی و جدیت محدودیت‌ها سبب می‌شود تا روند بیماری تغییر کند.

 

وی با بیان اینکه تقریباً همه شهرستان‌های استان اصفهان وضعیت خوبی ندارند، خاطرنشان کرد: اعلام محدودیت‌ها در زمان‌های مختلف بدون جدی گرفتن آن هیچ تأثیری بر کاهش پیک بیماری نداشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------