ساخت دستگاه اندازه‌گیری میزان استرس در بدن



اخبار,اخبار پزشکی,دستگاه اندازه‌گیری میزان استرس در بدن
مهندسان گجت پوشیدنی ساخته‌اند که از طریق تعریق بدن میزان استرس را بررسی می‌کنند.

به گزارش آنا، بدن انسان در هنگام استرس واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهد یکی از عکس‌العمل‌های طبیعی بدن افزایش تعرق است. در واقع بدن در چنین لحظاتی با عرق کردن سعی در کاهش فشار روانی را دارد.

 

مهندسان اکنون توانسته‌اند گجتی پوشیدنی را طراحی کنند که با بررسی عرق بدن میزان استرس را اندازه‌گیری کرده و به کاربران کمک می‌کند تا زودتر آرامش پیدا کنند. این گجت به شکل حسگری کوچک طراحی شده که به طور مداوم غلظت عرق بدن را اندازه‌گیری می‌کند. آدریان لونسکو یکی از کارشناسان حاضر در پروژه ساخت این گجت گفت: «بدن در طول شبانه‌روز احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند. گاهی شدت این احساسات به‌ حدی است که باعث توقف ضربان قلب و در نتیجه مرگ انسان می‌شود. اگر انسان در لحظات بحرانی این حس خود را کنترل کند و از خطرات فشارهای روانی آگاهی داشته باشد قطعاً کمتر دچار صدمه جانی خواهد شد.»

 

بررسی‌ها نشان داده است که استرس باعث بیماری‌هایی نظیر چاقی مفرط، مشکلات قلبی و عروقی و افسردگی می‌شود. بنابراین دستگاه اندازه‌گیری استرس با استفاده از عرق بدن گجتی بسیار کاربردی است. تاکنون هیچ دستگاهی در دنیا برای اندازه‌گیری غلظت «کورتیزول» وجود نداشته و از این رو ساخت این گجت تحولی بزرگ به‌شمار می‌رود. بسیاری از متخصصان از مردم می‌خواهد در زمان استرس شدید به موسیقی گوش کرده تا آرامش خود را به‌دست آورند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------