فرمانده ستاد کرونا: ۷ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران شناسایی شده است/ وزیر بهداشت: فوت دو نفر به علت ویروس جهش یافته کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,فرمانده ستاد کرونا
زالی فرمانده ستاد کرونا از شناسایی ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته در تهران خبر داد.

به گزارش انتخاب، فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: شکل جدیدی از چرخش ویروس را در تهران و کل کشور شاهد هستیم و این ‎می‎تواند نشان‎دهنده شکل‎گیری موج چهارم کرونا باشد.

 

وی افزود: سرعت سرایت و ابتلا در موج چهارم به مراتب بیشتر از موج‎های قبل خواهد بود. تاکنون ۷ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران شناسایی شده و تمام اطرافیان این افراد ارزیابی شده ‎اند.

 

***

 

فوت دو نفر به علت ویروس جهش یافته کرونا

ایرنا نوشت: سعید نمکی روز شنبه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونا افزود: حدود ۱۳ ماه است که با همکاران‌مان برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ کار می‌کنیم. از دی ماه گذشته که اولین گزارش‌ها را از ووهان چین داشتیم، خود را برای هجمه این بیماری آماده کردیم. در این مدت توفیقات عظیمی با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها به دست آوردیم، اما اتفاقات جدیدی افتاده که به شدت ما را نگران کرده است.

 

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته بارها اعلام کردم که با ساده انگاری به چاله‌های جدیدی از بیماری کووید ۱۹ می‌افتیم. همچنین برای ورود ویروس‌های جهش یافته از انگلستان یا آفریقای جنوبی هم نگران بودیم.

 

ویروس‌ها نیازمند پاسپورت نیستند

نمکی گفت: مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در مسافران وارد شده به کشور داشتیم که به دقت رصد و قرنطینه شدند و توانستیم از شیوع بیماری توسط این افراد به نزدیکان آنها یا سایر افراد جامعه جلوگیری کنیم. همواره گفته بودیم که ویروس‌ها نیازمند پاسپورت نیستند و همان طور که ویروس کرونا از ووهان چین خود را به قطب جنوب رساند، ویروس جهش یافته نیز می‌تواند خود را به همه جا برساند. کمیته‌هایی برای رصد ویروس جهش یافته کرونا تشکیل شده و مرزها به شدت کنترل شده است.

 

جزییات فوت دو بیمار به علت کرونای جهش یافته

وزیر بهداشت اظهار کرد: هفته گذشته موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا منجر به فوت یک بانوی ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی تهران شد. این خانم سابقه سفر به هیچ جای دنیا نداشت. همچنین دو روز قبل به ما اطلاع دادند یک هموطن ۴۸ ساله که دامدار یا کشاورز بود، در آبیک دچار مشکل شده بود و بعد او را به بیمارستان هشتگرد بردند و در همان جا فوت کرد. بر اساس بررسی‌ها، این فرد به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا بود و با رصد اطرافیان او، به موارد مثبت رسیده‌ایم و کل منطقه را قرنطینه کردیم. بیمارستانی که بستری بود را هم به طور کامل تحت پوشش تست‌های متفاوت قرار دادیم. همچنین در شهرستان‌های مجاور شیوه‌های محدودیت جدیدی اعمال شد.

 

افزایش تست‌ها و مراقبت‌ها

نمکی بیان کرد: روز گذشته (جمعه) همکارانم را دعوت کردم و جلسه‌هایی گذاشتیم و قرار شد شیوه‌های جدیدی را دنبال کنیم. افزایش تست‌ها و مراقبت‌ها و موارد تکنیکی انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که مبارزه با ویروس جهش یافته یا ویروس معمولی کرونا راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد. انتظار داشتم حتی اگر ویروس جهش یافته کرونا هم به کشور وارد نشود، با این بی تفاوتی و سهل انگاری در اسفند ماه دچار خیز جدید بیماری شویم. این اتفاق در برخی استان‌ها مثل خوزستان رخ داده است.

 

اول گردنه خیز چهارم بیماری کرونا هستیم

وزیر بهداشت گفت: در اول گردنه پر التهاب خیز چهارم بیماری کرونا هستیم. همه باید رعایت کرده و از رفت و آمد و سفرها پرهیز کنند. ماه‌های مبارکی است که عروسی‌ها برگزار می‌شود. اگر گردهمایی‌ها استمرار داشته باشد، حتما گرفتاری جدیدی خواهیم داشت. این ویروس جهش یافته کرونا چندین برابر ویروس قبلی قدرت سرایت دارد.

 

وی ادامه داد: بر خلاف ادعای مقامات بهداشتی انگلستان که این ویروس بیماری زایی و مرگ و میر بالاتر ندارد، این طور نیست و جوانان را بیشتر گرفتار می‌کند و متاسفانه گرفتاری آنها از نوع بدخیم است که گرفتاری‌های زیادی در بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند.

 

نمکی اظهار کرد: در رنگ بندی مناطق نیز تجدید نظر می‌کنیم تا سخت گیری بیشتری انجام بدهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------