بیماری ایدز خطر ابتلا و مرگ در اثر کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد



کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه پنسیلوانیا واقع در آمریکا دریافتند افراد آلوده به ویروس اچ آی وی (HIV) و بیماری ایدز بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس، در این تحقیقات اطلاعات حاصل از ۲۲ مطالعه پیشین که با کمک نزدیک به ۲۱ میلیون داوطلب در آمریکای شمالی، آفریقا، اروپا و آسیا انجام شده‌اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد افرادی که آلوده به ویروس HIV هستند و با بیماری ایدز زندگی می‌کنند، ۲۴ درصد بیش از سایرین در معرض ابتلا به عفونت ناشی از ویروس SARS-CoV-۲ قرار دارند. همچنین خطر مرگ این افراد در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با سایرین ۷۸ درصد بیشتر است.

 

متخصصان سازمان جهانی بهداشت در اوایل سال جاری در مورد اختلال ایجاد شده در درمان بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی به دلیل پاندمی کرونا هشدار دارند؛ اما در حال حاضر به دلیل تلاش بی‌وقفه کادر درمانی در سراسر جهان تعداد کشورهایی که در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به اچ ای وی ضعیف عمل کردند، ۷۵ درصد کاهش یافته است و دلیل عمده آن تبعیت از دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت بوده است.

 

در ادامه این گزارش آمده است که بسیاری از کشورهای در زمینه دارورسانی و ارائه خدمات، سازوکارهای نوآورانه و موثری داشته‌اند که در کنترل و مراقبت از بیماران مبتلا به اچ ای وی نقش بسزایی داشته است.

 

آمار جدید نشان می‌دهد در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۶ میلیون نفر تحت درمان‌های ضدویروسی بوده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

 

اچ ای وی یکی از مهمترین معضلات بهداشت عمومی است که تاکنون جان بیش از ۳۳ میلیون نفر را در جهان گرفته است. با این حال با افزایش آگاهی عمومی در مورد روش‌های پیشگیری، ‌ پیشرفت روش‌های تشخیصی و درمانی این بیماری سبب شده است عفونت اچ ای وی به یک بیماری مزمن قابل کنترل تبدیل شود و افراد مبتلا را قادر سازد زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------