اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

گرده افشانی گیاهان باعث چرخش بیشتر کرونا می‌شود



ویروس کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گرده افشانی گیاهان می‌تواند باعث شیوع سریع‌تر و بیشتر ویروس کرونا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از "ایندیپندنت"، دانشمندان اعلام کرده اند که براساس مطالعات جدید، گرده افشانی درختان ممکن است باعث انتشار سریع‌تر ذرات منتقل شده در هوا از ویروس کرونا شود که این امر پایبندی به قانون فاصله اجتماعی و فاصله دو متر حتی در فضای باز را ضروری می‌کند.

 

ذرات ویروسی که پس از سرفه یا عطسه فرد آلوده در هوا معلق می‌شوند، می‌توانند به ذرات گرده‌ای درختان که به واسطه نسیم پخش می‌شوند متصل شوند. هنگامی که شخصی این گرده را استشمام می‌کند، خطر انتقال ویروس از طریق هوا، به ویژه در محیط‌های شلوغ وجود دارد.

 

این مطالعه نشان داده است که وجود گرده به طور قابل توجهی بر بار ویروس موجود در هوا تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

 

هر دانه گرده می‌تواند صد‌ها ذره ویروس را حمل کند و هر درخت به تنهایی می‌تواند ۱۵۰۰ دانه گرده را در هر متر مکعب در هوا آزاد کند.

 

این مطالعه که به رهبری دابوک و دیمیتریس دریکاکیس از دانشگاه نیکوزیا در قبرس انجام شده، نشان می‌دهد که بین میزان ابتلا به ویروس کرونا و غلظت گرده‌ها در هوا رابطه وجود دارد.

 

نویسندگان این مطالعه با استفاده از مدل سازی یارانه‌ای برای تقلید حرکت گرده از درخت بید در یک روز معمولی بهاری دریافتند که گرده‌های حامل ویروس کرونا در ۵۰ متر دمیده و در کمتر از یک دقیقه از جمعیت ۱۰۰ نفری عبور می‌کنند.

 

این دو دانشمند هشدار دادند که گرده گل در فاصله بیشتری منتشر می‌شود و از این رو به مردم پیشنهاد می‌کنند از گردهمایی در کنار گیاهان یا درختانی که در فصل گرده افشانی بسیار فعال هستند پرهیز کنند.

 

نویسندگان گفتند که تأثیر گرده در شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که قانون فاصله اجتماعی تا دو متر در بسیاری از کشور‌های جهان، از جمله انگلستان، ممکن است کافی نباشد.

 

آن‌ها استدلال کردند که برای مدیریت بهتر خطرات عفونت با ویروس کرونا باید دستورالعمل‌های جدید مرتبط با سطح گرده گل معرفی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------