اثر قابل توجه آنتی بادی مونوکلونال در برابر کرونا



ویروس کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در مطالعات اخیر خود دریافتند ترکیب تجربی آنتی بادی مونوکلونال اثر قابل توجهی در برابر بیماری کرونا نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، به عنوان بخشی از کارآزمایی بالینی ACTIV-۲ تحت حمایت NIH برای بیماران سرپایی کووید-۱۹، داده‌های اولیه نشان داد که درمان ترکیبی جدید آنتی بادی مونوکلونال بستری شدن و مرگ بیماران در معرض خطر را تا ۷۸ درصد کاهش می‌دهد.

 

در مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی حمایت می‌شود، ۸۳۷ بیمار ثبت نام شده در ۱۰ روز پس از شروع علائم کووید-۱۹ و در معرض خطر بالینی مورد بررسی قرار گرفتند و ۲۸ روز پس از درمان وضعیت آن‌ها پیگیری شد. دوازده بیمار در گروه درمانی در مقایسه با ۴۵ نفر در گروه دارونما بستری شدند. در گروه درمانی یک بیمار و در گروه دارونما ۹ نفرجان خود را از دست دادند. بیماران گروه درمانی کمتر عوارض جانبی درجه سه یا بالاتر را تجربه کردند.

 

دیوید وول، استاد بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا گفت: تاکنون این درمان و سایر آنتی بادی‌های مونوکلونال در برابر نوع دلتا موثر بوده است. ما همچنان به روش‌های موثر برای درمان بیماران به منظور جلوگیری از بیماری‌های شدید و مرگ نیاز داریم. مونوکلونال یکی از ابزار‌هایی است که ما در اختیار داریم؛ با توجه به همه آنچه از ابتدای همه گیری آموخته‌ایم، بهترین ابزار‌هایی که ما می‌توانید بواسطه آن‌ها از بستری شدن در بیمارستان و مرگ پیشگیری کنیم، دریافت واکسن و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی است.

 

سایر درمان‌های بالقوه از جمله دارو‌های استنشاقی، خوراکی یا تزریقی نیز در آزمایش ACTIV-۲ در حال مطالعه هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------